כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מבוי סתום

סכסוך עבודה בחברת הסלולר הפופולרית: מה יעשו מאות העובדים?

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב"הוט מובייל", זאת על רקע מבוי סתום במשא ומתן על הסדרת תנאי העובדים במסגרת הליך ההתייעלות | כמו כן, ההנהלה דרשה שהעובדים יוותרו על תוספות כלכליות שעליהן הוחלט לפני כמה חודשים

סכסוך עבודה בחברת הסלולר הפופולרית: מה יעשו מאות העובדים?
אילוסטרציה צילום: unsplash

ההסתדרות הכריזה היום (שלישי) על סכסוך עבודה בחברת הוט מובייל, וזאת בשל מבוי סתום במשא ומתן להסדרת פיצויי פרישה לעובדים שיסיימו את העסקתם במסגרת הליך התייעלות בחברה. כמו כן, ההנהלה דרשה שהעובדים יוותרו על תוספות כלכליות, על אף שהוחלט עליהן בהסכם קיבוצי שנחתם רק לפני כמה חודשים.

באם לא ינוהל מו"מ מתוך רצון להגיע להסכמות בנושאים שבלב סכסוך העבודה – יוכלו העובדים לקיים צעדים ארגוניים בחברה החל מ-16 באפריל 2024. לעמדת ההסתדרות, התנהלות החברה נעשית בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בפרט.

בחברת הסלולר "הוט מובייל" (מקבוצת הוט) מאוגדים יותר ממאתיים עובדים. בספטמבר האחרון נחתם כאמור הסכם קיבוצי חדש בחברה, שהציגה רווחים בשנת 2023. עם זאת, כמה חודשים לאחר מכן, בזמן המלחמה, ותוך כדי שיו"ר הוועד משרת במילואים בעזה, הודיעה הנהלת החברה שהיא מעוניינת לפתוח את ההסכם ומבקשת את הסכמת נציגות העובדים שלא להעניק תוספות שכר בשנת 2024. יתרה על כך, ועל אף הנתונים הכלכליים שהציגה, הודיעה לאחרונה החברה שהיא מבקשת לקיים הליך התייעלות. החברה הגדילה לעשות והבהירה כי אין בכוונתה לתת למפוטרים פיצויי פרישה מוגדלים, במה שנדמה כמנוף לחץ למול ההסתדרות. יצוין כי על פי ההסכם הקיבוצי ישנה חובה לקיים מו"מ ביחס לתנאי הפרישה בכל הליך התייעלות והליך של הסכמה על זהות המפוטרים.

בנציגות העובדים בהוט מובייל מאמינים כי הכוונה לפגוע בתנאי עבודתם של עובדי הוט מובייל מגיעה כדרישה מכיוון חברת האם, הוט, וכחלק מהלכי ההתייעלות והפיטורים הנרחבים שהוסכמו שם. יובהר כי נציגות העובדים בהוט מובייל, מתוך גישה אחראית, הסכימה לדחיית תוספות השכר שהובטחו בהסכם האחרון במידה ואלו יוחזרו במלואם החל מ-2025, אך החברה בחרה לפוצץ את המו"מ בעקבות דרישת הוועד לקבל הבהרות על הצורך במהלך פיטורים בכלל, ועל זהות המפוטרים בפרט.

יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההייטק יקי חלוצי אמר: "אנחנו דורשים מהנהלת החברה להתייחס לעובדיה ששירתו אותה נאמנה במשך שנים בצורה ראויה ומכבדת, כפי שנהוג בענף. לצערי המו"מ עם החברה לא הביא בשורה ראויה, ולכן הכרזנו היום על סכסוך עבודה".

יו"ר ועד עובדי הוט מובייל אלי כהן אמר: "עובדי הוט מובייל מביאים את החברה להישגים ולרווחיות ומשמשים כמנוע הצמיחה של הקבוצה. כמות העובדים בהוט מובייל היא מינימלית ועובדי החברה הם בחזקת 'סיירת', ולכן, לא רק שאין מקום לפטר אף עובד אלא האמת היא שצריך למעשה לקלוט עובדים נוספים על מנת שהחברה תמשיך לצמוח ולהתפתח. אני וחברי הוועד לא נאפשר פגיעה בעובדים ובהסכמות שהושגו בהסכם הקיבוצי".

מהוט מובייל נמסר: "הוט מובייל רואה בעובדיה שותפים לדרך ומשקיעה רבות לטובת פיתוחם ורווחתם.

החברה מכבדת ותמשיך לכבד את ההסכמים הקיבוציים עליהם היא חתומה.

על רקע השפעת המלחמה על שוק התקשורת והשינויים בשוק התקשורת אשר משפיעים על תוצאות החברה, הוצגו לוועד הוט מובייל ונציגי ההסתדרות המשמעויות וההשפעות בשקיפות מלאה וכן הצעדים הנדרשים במגוון רב של חלופות, בכדי לאפשר לחברה להתמודד עם אתגרי התקופה. 

החברה הציגה לוועד בקשה לסיום העסקה של עובדים בודדים בלבד, ובאופן תמוה הוועד דחה כל הצעה שהוצגה בפניו והחליט לנקוט בצעדים קיצוניים ומיותרים, בעיצומו של המומ שטרם מוצה ובחוסר תום לב. 

הנהלת החברה תמשיך להיות מחויבת לעובדיה ולנהוג באופן אחראי לטובת חיזוק החברה.״

שביתה עובדים סלולר הסתדרות סכסוך עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד