כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הערים החרדיות צמאות

המגדלים בישיבת חברון: פתרון למצוקת הדיור בעשורים הבאים

עסקנים העוסקים בתחום מצוקת הדיור במגזר החרדי טוענים כי הבניה לגובה במגדלים בישיבת חברון היא זו שתאפשר לזוגות הצעירים להתגורר בקרבת מקום להיכלי הישיבות וחצרות החסידים הגדולות בישראל

המגדלים בישיבת חברון: פתרון למצוקת הדיור בעשורים הבאים
ישיבת חברון צילום: שוקי לרר

פרויקט הדיור הגדול, דיור במגדלים, שאישרה הועדה המחוזית בירושלים לישיבת חברון כנסת ישראל בשכונת גבעת מרדכי בעיר הפך לנושא המדובר ביותר בפרט בקרב העוסקים במצוקת הדיור החרדי ולא רק. 

בשבועיים האחרונים אישרה הועדה המחוזית בירושלים את התכנית שהוגשה ע"י ישיבת חברון בירושלים, לבניית מגדלים בני 30 קומות בשטח ישיבת 'חברון' בעיר, בהם ייבנו מאות דירות בסמוך לישיבה הגדולה והנוסטלגית השוכנת בגבעת מרדכי. 

גורמים בוועדות הדיור השונות קיבלו בשנים האחרונות הצעות רבות לבניה לגובה אך משום מה הדבר לא צלח, והעובדה כי בישיבת חברון החלו את המהלך שאושר כאמור בוועדה המחוזית בירושלים, תגרום לכך שקהילות רבות נוספות בכל רחבי הארץ יחלו אף הם בתכניות אסטרטגיות לביצוע פרויקטים לדיור בסמוך לישיבות ולהיכלי החסידות הגדולים בארץ.

אחד העסקנים אומר ל'בחדרי חרדים': "המציאות החדשה שנוצרה ולפיה גם בוגרי 'חברון' יוכלו להתגורר יחד, מאות רבות של משפחות בבניינים הסמוכים לישיבה, היא מציאות חדשה בתחום הדיור, ואין ספק שמדובר במהפך, וברור לכל שזהו הפתרון גם לעתיד. ברור שזה רק עניין של זמן שהמודל של דיור במגדלים יתרחב לקהילות תורניות גדולות ברחבי הארץ, בב"ב, אשדוד, ביתר עילית, פתח תקוה, אופקים נתיבות, מודיעין עילית ובית שמש. "הערים החרדיות צמאות לבניה במגדלים ולגובה וזה יקרה כי אין עוד עתודות קרקע להיקפים העצומים הנדרשים לטובת דיור לזוגות צעירים ולמשפחות ברוכות ילדים".

"ישנם קרקעות רבות בהם לא תכננו עד היום לבנות יותר מ9 ו10 קומות כי כך היה מקובל בעבר, אך בפועל הציבור החרדי גדל מאד ב"ה בעשורים האחרונים, ויש צורך באלפי דירות חדשות מידי שנה, אי אפשר לחשוב רק על השנה שנתיים הקרובות, אלא על העשורים קדימה ואין ספק שפתרון המגדלים בריכוזים החרדיים הבולטים - הוא מהפתרונות ארוכי הטווח",  אומר בכיר בוועדת הדיור החרדית.

"בוגרי הישיבות רוצים לגור קרוב לישיבה, החסידים מקהילותיהם השונות מעוניינים לגור קרוב לאדמו"ר ולמרכזי החסידות, ורק בניה לגובה תאפשר הן את הסביבה הקהילתית הנדרשת למגורים יחד כקהילה, והן את הקרבה בפועל אל מרכזי התורה והחסידות ואין ספק כי יהיה ביקוש רב גם למגורים בגובה". 

התכנית של ישיבת 'חברון', הוגשה כבר לפני כשנה ע"י מנהל הישיבה שלמה קרלנשטיין, והועדה המחוזית בירושלים אישרה זאת בימים אלו לביצוע.

הפרויקט של ישיבת חברון יכלול שני מגדלים בני 30 קומות בכל אחת מהן, מרכזי מסחר, מאות דירות למשפחות, והמודל הזה יאפשר בניה מוזלת ונגישה ויאפשר למאות רבות של משפחות מגורים בסמוך לישיבה. 

במקום תופעל מעלית שבת עם הכשר הלכתי עבור הדיירים החרדיים שירכשו דירות במגדלים כפי שיש בארה"ב כבר עשורים רבים, ומה שמתכננים בערים רבות בעולם, יתרחב ויילך ויגדל ככל שהצורך בעוד דירות ובפרויקטים בקרבת הישיבות והחסידויות, יגדל ויתפתח.  

מדובר כאמור ללא ספק בתכנית נועזת שהובילה ישיבת 'חברון' הידועה בגישתה הפרקטית המובילה גם לפתרון למגורים קרובים לישיבה, אך ללא ספק זהו הפתרון ארוך הטווח האמיתי למצוקת הדיור החרדית". אומרים העסקנים בועדות הדיור החרדיות. "ללא ספק המודל של ישיבת חברון יתרחב כבר בשנים הקרובות לערים נוספות ואנו נראה את המודל הזה מתרחב בציבור החרדי בכל הארץ.

ישיבת חברון דיור במגדלים ירושלים גבעת מרדכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד