כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שרד את התופת

הניצול האחרון מהתקפת פרל הארבור מת בגיל 102

הניצול האחרון ששרד את המתקפה על ספינת "USS אריזונה" במהלך התקפת פרל הארבור ב-1941 מת בגיל 102. לו קונטר, שהיה מפקד ספינת קרב שהתפוצצה וטבעה במהלך הפצצה, מת בעקבות אי ספיקת לב

הניצול האחרון מהתקפת פרל הארבור מת בגיל 102
קרב פרל הארבור צילום: pixabay

לו קונטר, השורד האחרון של ספינת הקרב של USS Arizona שהתפוצצה וטבעה במהלך ההפצצה היפנית על פרל הארבור מת. הוא היה בן 102.

קונטר הלך לעולמו ביום שני בביתו בגראס ואלי, קליפורניה, בעקבות אי ספיקת לב, כך אמרה בתו, לואן דיילי, והוסיפה שהיא הייתה לצדו יחד עם שניים מאחיה, ג'יימס וג'ף בזמן שהלך לעולמו.

הספינה אריזונה איבדה 1,177 מלחים ונחתים במתקפה בשנת 1941 שגרמה לארה"ב להצטרף רשמית למלחמת העולם השנייה. ההרוגים של ספינת הקרב שלו הם כמעט מחצית מההרוגים בהתקפה.

קונטר עמד על הסיפון הראשי של אריזונה בזמן שמטוסים יפנים שהיו בעלי ברית של הנאצים טסו מעליו בשעה 7:55 בבוקר ב-7 בדצמבר באותה שנה והחלו להפציץ. בתקופת המלחמה שימש נמל פרל הארבור כבסיס המרכזי של חיל הים של ארצות הברית באוקיינוס השקט.

"המלחים ברחו מהאש וניסו לקפוץ מעבר לדפנות", אמר קונטר. "שמן בער בכל הים".

באוטוביוגרפיה שלו, The Lou Conter Story, מסופר כי הוא הצטרף לניצולים אחרים בטיפול בפצועים, רבים מהם התעוורו או נכוו קשות. המלחים נטשו את הספינה רק כאשר הקצין הבכיר היה בטוח שהם חילצו את כל אלה שעדיין בחיים.

ההריסות המחלידות של אריזונה עדיין מונחות במקום שבו טבעה. יותר מ-900 מלחים ונחתים נותרו קבורים בפנים. רק 335 אנשי צוות אריזונה שרדו.

קונטר פרש ב-1967 לאחר 28 שנים בחיל הים. הוא נחלש יותר ויותר בחודשים האחרונים ואושפז במשך 10 ימים בפברואר, כך סיפרה בתו. הוא היה בהוספיס מאז שחזר הביתה.

פרל הארבור נאצים ארצות הברית מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד