כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תקיפת ארגון הסיוע

גלנט הנחה להקים ועדת בדיקה לתקרית ברצועת עזה

שר הבטחון גלנט הנחה להקים ועדת בדיקה לתקרית ברצועת עזה בה נהרגו הלילה שבעה מעובדי ארגון הסיוע הבינלאומי WCK. מזכיר המדינה בלינקן: "ישראל צריכה לבצע חקירה מהירה ובלתי תלויה"

גלנט הנחה להקים ועדת בדיקה לתקרית ברצועת עזה
סיוע הומניטרי של הארגון צילום: World Central Kitchen

שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון. במהלך סיכומו, שר הביטחון התייחס לתקרית בה נהרגו הלילה בשוגג שבעה מעובדי ארגון הסיוע הבינלאומי WCK.

בדבריו, שר הביטחון גלנט הדגיש כי מדובר בתקרית מצערת שיש לתחקר לעומק, להפיק לקחים וליישמם. שר הביטחון הבהיר כי לוחמי צה״ל מתמודדים מדי יום עם מציאות מבצעית מורכבת, אך נדרש לחזק את המנגנון לתיאום חלוקת הסיוע ההומניטרי ושיתוף הפעולה עם הארגונים הבינ״ל. 

שר הביטחון הנחה בתום הערכת המצב: להקים צוות בדיקה שיבדוק מיידית את נסיבות האירוע; לפתוח מיידית את החמ״ל המשותף לפיקוד הדרום של צה״ל ולארגונים הבינלאומיים הפועלים לחלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה, על מנת למנוע תקריות מסוג זה.

עוד הנחה השר גלנט לפעול לחיזוק מנגנוני חלוקת הסיוע באמצעות הקצאת משאבים מתאימים, ולעדכן את הארגונים הבינלאומיים בפרטי האירוע ובפעולות המתבצעות להפקת הלקחים.

בתוך כך, מזכיר המדינה ‏בלינקן אמר במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הצרפתי: "צריך להגן על עובדי סיוע. שוחחנו עם ממשלת ישראל בנושא התקרית בעזה ודרשנו חקירה מיידית כדי להבין מה קרה".

 
יואב גלנט אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד