כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אזרח פולני נהרג

שונאי ישראל מימין ומשמאל חברו בהסתה נגד צה"ל

מתקפה נגד ישראל בפולין לאחר מותם הטראגי של עובדי הסיוע בעזה. אחד מהעובדים אזרח פולין. שר החוץ הפולני אמר כי בפולין מצפים לחקירה מקיפה לא רק על ידי הצבא, אלא גם במעורבות פולנית. שגריר ישראל בפולין: "ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית שנלחמת עבור קיומה, גם לטובת העולם המערבי כולו"

שונאי ישראל מימין ומשמאל חברו בהסתה נגד צה"ל
משאית סיוע הומניטרי צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

בימין ובשמאל הקיצוני בפולין תוקפים היום את ישראל בעקבות מותם הטראגי בעזה של מספר אנשי ארגון סיוע בהם אזרח פולני. יעקב ליבנה, שגריר ישראל בפולין כתב בחשבון ה-X על כך: "הגדיל לעשות סגן יו"ר הפרלמנט הפולני קז'יסטוף בוסאק שטען כי ישראל מבצעת "פשעי מלחמה" ופוגעת בארגוני סיוע כדי להרעיב חפים מפשע".

השגריר ציין כי "זהו אותו בוסאק שעד היום סירב לגנות את טבח ה-7 באוקטובר, ושחבר מפלגתו מהימין הקיצוני כיבה עם מטף חנוכייה שהדלקנו בפרלמנט בוורשה. מסקנה: אנטישמים תמיד יישארו אנטישמים. וישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית שנלחמת עבור קיומה, גם לטובת העולם המערבי כולו".

יש לציין כי בשבוע הבא יש בפולין בחירות מקומיות לעיריות ולמחוזות. ככל הנראה ישנם כאלה שרוצים לעשות סיבוב על ישראל ולנסות להביא מצביעים על ידי הכפשת צה"ל.

על רקע הדיווחים הללו, שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח היום עם שרי החוץ של אוסטרליה, פולין ובריטניה, השר כ"ץ הביע תנחומים על מות אזרחיהם באירוע והבטיח שתיעשה חקירה יסודית כדי למנוע הישנות מקרים דומים. "האירוע הטראגי לא היה מכוון, ואינו קשור למדיניות ישראל", אמר.

בווינט דווח, כי בשיחתו עם שר החוץ של פולין, ראדוסלב שיקורסי, השר כ"ץ הדגיש כי יוסקו מסקנות כדי להבטיח את ביטחונם של עובדי ארגוני הסיוע, וציין כי ישראל עושה מאמצים להרחבת הסיוע ההומניטרי באוויר, בים וביבשה, כולל העברת סיוע ישירות מירדן. השר הפולני שיקורסקי אמר כי פולין מזועזעת מה"מתקפה". "המטבח המרכזי העולמי הוא ארגון הומניטרי שאינו פוליטי. הנפגעים נעו על דרך שאמורה הייתה להיות בטוחה ללא התקפה", אמר, וציין כי בפולין מצפים לחקירה מקיפה לא רק על ידי הצבא, אלא גם במעורבות פולנית.

עוד אמר שר החוץ הפולני: "קרה גם שצה"ל הרג חטופים, עליהם להיות יותר זהירים. המצב ההומניטרי בעזה הוא מאוד שנוי במחלוקת בעולם. אנו מבינים הצורך בטיפול בטרוריסטים, וחושבים שיש ללוות את זה בתהליך מדיני עם הפלסטינים". ב-Ynet דווח כי השר כ"ץ הזמין את שיקורסקי לבקר בישראל.

 

 

מלחמת חרבות ברזל יעקב ליבנה פולין אנטישמיות סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד