כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אושר במליאת הכנסת

"תיקון עוול היסטורי": החוק של השר בן צור לטובת אנשים עם מוגבלות

חוק חובת ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלות בחברות ממשלתיות אושר במליאת הכנסת | הצעת החוק קודמה במטרה לקדם את השילוב של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה בכלל ובמגזר הציבורי בפרט

"תיקון עוול היסטורי": החוק של השר בן צור לטובת אנשים עם מוגבלות
השר יואב בן צור בסיור צילום: ללא קרדיט

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את התיקון לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, הקובע חובת ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלות בחברות ממשלתיות. הצעת החוק קודמה על ידי משרד המשפטים ושר העבודה יואב בן צור במטרה לקדם את השילוב של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה בכלל ובמגזר הציבורי בפרט.

הצעת החוק קובעת יעד העסקה של 5% אנשים עם מוגבלות בכל חברה ממשלתית בה מועסקים 100 עובדים ומעלה, כפי שכבר מתחייב בחוק כיום במשרדי הממשלה, יחידות הסמך ובתי חולים ממשלתיים. מעבר לכך, התיקון לחוק יחייב את החברות הממשלתיות בגיבוש תכניות לקליטת עובדים עם מוגבלות והקמת מנגנון להעברת מידע לשם בחינת רמת העמידה ביעד.

 על פי הצעת החוק, החובה תחול על 31 חברות ממשלתיות בתום שנה מיום פרסומו, כאשר בשנה הראשונה לתחולתו החברות יחויבו בייצוג של 3.5% והחל מהשנה שלאחר מכן היעד יעמוד על 5%, בדומה ליעד שחל על כלל המגזר הציבורי.

שר העבודה יואב בן צור אמר: ״ביום המודעות הבינלאומי לאוטיזם, המוטו שלנו כחברה מוסרית והומוגנית הוא נחרץ - מוגבלות פיזית או נפשית אינה מגבלה, ולכל אדם יש את הפוטנציאל והיכולת להשתלב בחברה. משרדי הממשלה אמורים להוות סמל ודוגמא לחברה בשילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. החקיקה שהעברנו היום תוביל לצמצום הפערים בשוק התעסוקה והיא עוד נדבך בפעולות שלנו למען קידום אנשים עם מוגבלות בעבודה. משרד העבודה פועל ללא לאות לזהות את החסמים בהשתלבות בתעסוקה ולספק מענים מגוונים שיאפשרו פרנסה מכובדת לכל אדם לפי יכולותיו וכישוריו".

השר במשרד המשפטים, דוד אמסלם אמר: "מדובר במהלך משמעותי אשר ישפר ויקדם אנשים עם מוגבלות - מעשה שהוא ראוי, נכון ומוסרי. עבורי, זהו ערב חשוב ומרגש, הנושא קרוב לליבי ואני מלווה אותו שנים רבות, עוד בשבתי כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת. כולי תקווה שהתיקון לחוק יביא איתו בשורה טובה לכל אותם אנשים ובני משפחותיהם, אשר יוכלו להשתלב באופן מיטבי בחברות הממשלתיות ובחברות בת ממשלתיות".

 סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין אמר: "התיקון לחוק שיחייב חברות ממשלתיות להעסיק אנשים עם מוגבלות, הוא בשורה גדולה. זהו תיקון עוול היסטורי וצעד חשוב שיגביר את שילובו של ציבור גדול זה במעגל התעסוקה, ותפתח בפניהם אפשרויות תעסוקה רבות. אני מודה לשרים דודי אמסלם ויואב בן צור, ולאנשי משרד המשפטים, בראשות המנכ״ל איתמר דוננפלד, שעמלו על קידום הצעת החוק החשובה״.

 

 

יואב בן צור מוגבלות נכים כנסת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד