כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחדל אבטחתי

מהומות סמוך לביתו של נתניהו: מפגינים פרצו מחסומים, לפידים הושלכו על פרשים

המפגינים צעדו מהמחאה מחוץ למשכן הכנסת לעבר מעון ראש הממשלה בשכונת רחביה • חלקם פרצו מחסומים והתעמתו עם כוחות המשטרה • השר בן גביר: "התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונענתי בביטול"

מהומות סמוך לביתו של נתניהו: מפגינים פרצו מחסומים, לפידים הושלכו על פרשים
מפגינים סמוך למעון ראש הממשלה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עימותים פרצו הערב (שלישי) סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשכונת רחביה בירושלים, שעות לאחר ששוחרר מאשפוז בבית החולים. חלק מהמפגינים, המשתייכים לתנועות המחאה נגד הממשלה, פרצו מחסומים שהציבה המשטרה סמוך למעון.

המשטרה מסרה כי במהלך הערב, כמו גם ביומיים האחרונים, היא פעלה לאבטחת המוחים הרבים בסמוך לכנסת. הערב אלפי מוחים הפגינו במתחם המחאות באזור הכנסת. בהמשך רובם יצאו לתהלוכה במסלול סדור שתואם עם המשטרה מראש לכיוון רחוב עזה, במרחק המותר להפגין מול בתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור בהתאם לפסיקת בימ״ש, תחת אבטחה משטרתית ופעילות לשמירת הסדר והכוונת התנועה. המשטרה פועלת גם בשעה זו לאפשר למוחים את חופש הביטוי והמחאה כחוק. 

המשטרה עדכנה כי היא פועלת לפיזור והדיפת מפרי סדר שהתפצלו מהמחאה, המשטרה פתחה בחקירה בגין חשד להשלכת לפיד בוער שפגע בפרש משטרתי, ע״י חשוד מסוכן שהיה חלק מהמפגינים ומפרי הסדר. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים. 

עד כה נעצרו שלושה מפרי סדר, בהם חשוד שנשכב מתחת למכת״ז המשטרתי והפר את הסדר, חשוד שהפר את הסדר וגרם נזק במקום, וחשוד נוסף מוקדם יותר היום בגין הפרת סדר והובלת מפרי סדר לפריצת מחסומי המשטרה במקום. שוטר אחד נפצע כתוצאה מגדר ברזל שהעיף מפר סדר לעברו.

בתוך כך, לצערנו ברשתות החברתיות יש מי שממשיך להשתלח בשוטרים המבצעים את תפקידם, ובמשטרה בניסיון לנרמל התנהלות חמורה ופסולה של מפרי סדר, שהערב גם כללו ניסיון לשרוף שוטר.

לצד זאת, ציינו במשטרה, גם הערב חלק מהמוחים החליט לנסות להתפרע ולנסות להגיע בסמוך לבית רה״מ בניגוד להחלטת בימ״ש. "המשטרה בלמה אותם והרחיקה לאחור את אלו שלא נשמעו להוראות השוטרים למרחק המותר להפגנה במקום. יודגש כי בשום שלב לא נשקפה כל סכנה לבית רה״מ עצמו ואף אדם לא הגיע אליו פיזית", מסרה המשטרה.

עוד בנושא:

עימות סוער > ראש השב"כ ספג: "לא אכפת לך מהחיים של ראש הממשלה?"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב למהומות ואמר: "רק בשבוע שעבר התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונענתי בביטול. אני דורש מהשב"כ להתעורר באופן מידי ולקחת ברצינות את אבטחת ראש ממשלת ישראל ומשפחתו. סיטואציה שבה אלפי אנשים פורצים לאזור בית ראש הממשלה והשב"כ עוצם עיניים היא בלתי מתקבלת על הדעת".

הפגנה בית ראש הממשלה פריצת מחסום רחוב עזה מעון ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד