כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בראשות המשגיח:

מעמד חיזוק למאות בני ישיבות יוצאי צרפת בראשות גדולי ישראל

מעמד הוד התקיים בבית וגן למאות בני ישיבות ואברכי כוללים תושבי צרפת הלומדים בארץ על ידי ארגון "תורת יעקב" • המשגיח רבי דן סגל: "צרפת מייחלת לשמוע את קול השם" • כינוס ראשון והיסטורי.

מעמד חיזוק למאות בני ישיבות יוצאי צרפת בראשות גדולי ישראל
המעמד ליוצאי צרפת בירושלים צילום: באדיבות המצלם

מעמד רב רושם על ידי ארגון "תורת יעקב" התקיים בפעם הראשונה בירושלים, בהשתתפות מאות מיוצאי צרפת, בחורי ישיבות ואברכי כוללים, בהשתתפות מרנן ורבנן.

הכינוס, שנערך בשכונת בית וגן, החל לצד שולחנות ערוכים, בשירה וריקודים, במעמד סיומים של בני עלייה, שסיימו מסכתות בזמן חורף. ראשון נשא בפניהם דברים הגאון רבי יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר, שאמר: "אתם, כולכם, עמלים בתורה. זה קורבן לבורא עולם, וכשמקריבים קורבן צריך לדעת את זה ולבוא עם רגש, עם מסירות נפש, ולהיות בשמחה מכך. שכל אחד מאיתנו עמל - זה סוד נצחיותו של עם ישראל".

הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, הפועל רבות למען בני התורה יוצאי צרפת, השמיע אף הוא מדברותיו ואמר, בין היתר: "בחור צריך בין הזמנים, אבל גם בבין הזמנים צריך להישאר במסגרת של ישיבה. עם הכוח הזה של 'אשרינו מה טוב חלקנו', נמשיך את ישיבת בין הזמנים, ונבוא לזמן הבא עם כוחות גדולים, לעלות, להתגדל ולהתרומם בזיווה, הודה והדרה של תורה".

בהתרגשות רבה קיבלו רבנן ותלמידיהון, המוני בני הישיבות, את פניו של המשגיח רבי דן סגל, שנשא דברי חיזוק לקראת בין הזמנים המתקרב, ואמר: "בלימוד בבין הזמנים יש שתי מטרות. האחת, היא רציפות של לימוד התורה, ולכן חיזוק של בין הזמנים הוא הכרח של כל ההצלחה של הזמן, והרי כואב לאדם ליגע לריק. והמטרה השניה היא, שצרפת מייחלת לשמוע את קול השם". "כך שמלבד התועלת של ההמשך, שלא יהיה 'פרקים פרקים', יש את עצם הדבר שהציבור בצרפת מייחל לשמוע את קול השם, קולו של לימוד התורה הקדושה, התפילה, החיזוק, שמירת הקדושה. מי כצרפת צריכה את זה! תתארו לכם איזה כוח, איזה חיזוק, איזה קידוש השם זה עושה, אם הבחורים שנמצאים כאן באים אחר כך לצרפת ומתחזקים בקדושת השם. איזה כבוד שמים זה, ואיזו זכות הם זוכים".

בסיום דבריו הנלהבים והמחזקים של המשגיח, נעמד כל הקהל לשירה וריקודים, במשך דקות ארוכות, לכבוד התורה ולומדיה.

את הכינוס כיבדו בנוכחותם גם ראשי ישיבות, רבני שכונות ורבני קהילות, בהם הרבנים הגאונים רבי נפתלי ויג, רבי אהרון וינר, רבי גרשון כהאן שליט"א, רבי בנימין ברסי, רבי שלום טולדנו, רבי שלום ביתן, רבי יוסף חיים אברג'ל, רבי אברהם בלוך, רבי ראובן ארדי, ורבי נתן מרגן. כן השתתף גם אליעזר ראוכברגר, יו"ר "דגל התורה" בירושלים ומ"מ ראש העיר.

מי שעמד מאחורי האירוע רב הרושם, הוא הרב מאיר גטה יו"ר הארגון "תורת יעקב" שמארגן ישיבות בין הזמנים בצרפת ובארץ הקודש ופועל רבות לאורך כל השנה לחיזוק בני התורה הצרפתיים הן בארץ ישראל והן בצרפת.

הרב דן סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד