כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גנץ ולפיד דוממים

התגובות בפוליטיקה להפגנות מול בית ראה"מ: "השב"כ עוצם עיניים"

במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות נגד הפגנת השמאל מול בית ראש הממשלה בירושלים אשר כללה גם ניסיון פריצה. בן גביר: "לקחת ברצינות את אבטחת ראש ממשלת ישראל ומשפחתו". אלקין: "תמונות קשות בירושלים". גנץ ולפיד דוממים

התגובות בפוליטיקה להפגנות מול בית ראה"מ: "השב"כ עוצם עיניים"
המחאה ברח' עזה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במערכת הפוליטית בדגש על גוש הימין הגיבו הערב (שלישי) בחריפות נגד הפגנת השמאל מול בית ראש הממשלה בירושלים אשר כללה גם ניסיון פריצה לבית ראה"מ. השר בני גנץ וראש האופוזיציה יאיר לפיד לא הגיבו לאירועים האלימים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר כתב: "רק בשבוע שעבר התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונענתי בביטול. אני דורש מהשב"כ להתעורר באופן מידי ולקחת ברצינות את אבטחת ראש ממשלת ישראל ומשפחתו. סיטואציה שבה אלפי אנשים פורצים לאזור בית ראש הממשלה והשב"כ עוצם עיניים היא בלתי מתקבלת על הדעת".

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז: "מחאה? זכותכם. אנרכיה? לא ולא!  אני מגנה את האנרכיה השוררת ברחבי ירושלים תוך סיכון חיי אדם וביניהם כוחות הביטחון וקורא למשטרת ישראל לאכוף את החוק ללא מורא ופחד מערוצי התבהלה וחבריהם של הפורעים בתקשורת".

מעוז הוסיף: "אני מחזק את ידיו של ראש הממשלה, שנבחר ע"י רוב העם, שלא יירתע ולא ייחלש מהמתקפות הפראיות, וימשיך בעמידתו האיתנה להוביל את מדינת ישראל במערכה הקשה".

יו״ר ועדת החוקה חה״כ שמחה רוטמן גינה את המוחים ואמר: ״מחאת בלפור, קפלן, בחירות... הנושא משתנה, השם מתחלף אבל המפלגים נשארים אותם מפלגים. השלכת לפיד על שוטר לא קשורה לשחרור חטופים. הצתת מדורה באמצע הכביש לא מקדמת עסקה. הערב נחצה קו אדום. עם ישראל מאס בניסיונות הפילוג ביננו, לא ניתן לאף אחד להשתלט באלימות על המדינה שלנו״.

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן מ'הליכוד' הגיבה למראות הקשים מירושלים וכתבה: "מה שקורה כאן הערב הוא אובדן. פשוט אובדן. חברה שלא מסוגלת להתנהל באופן ראציונלי ותועלתני בשעת סכנה קיומית קשה מנשוא היא חברה שאין לה סיכוי לשרוד. נושאי הלפידים הערב נתנו לסינוואר עוד ניצחון עטוף בסרט וצלופן. משהו ביצר ההשרדות שלנו נפגם עד היסוד".

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר 'העבודה' היוצאת, גינתה את המשטרה ועודדה את המוחים: "תמונות בלתי נתפסות וכואבות מההפגנה עכשיו בירושלים. כמעט חצי שנה לאסון הנורא בהיסטוריה של מדינתנו, שישה חודשים בהם ממשלת החורבן הסיתה נגד משפחות החטופים, זלזלה בהן, ובעיקר - כשלה בהחזרת יקיריהןם. שישה חודשים של הפקרה בלתי נתפסת. עם ישראל עומד.ת מאחוריכן, משפחות יקרות, במאבק הצודק ביותר שהיה פה. נתניהו הוא מחסום להחזרת החטופים. בחירות - עכשיו".

ח״כ זאב אלקין ממפלגתו של גדעון סער, הגיב: "תמונות קשות בירושלים. ‏אין מקום להפרת חוק ולפגיעה בשוטרים! אין מקום לאלימות משטרתית ולשימוש מופרז בכח! אנא עצרו! אנחנו לא אויבים אחד לשני. ‏חמאס, חיזבאללה, איראן הם האויבים! ‏אנו בעיצומה של מלחמה מול אויב רצחני שרוצה להשמיד את כולנו, תומכי הממשלה ומתנגדיה. ‏את האויב הזה צריך לנצח!", כתב.

ח"כ מתן כהנא מ'המחנה הממלכתי' של גנץ כתב: "רואה בדאגה את ההפגנה בירושלים וקורא לכולנו - אסור לחזור לימים שלפני ה-7/10. כעת נדרשת אחדות רחבה ותאריך מוסכם לבחירות עוד השנה".

יצוין כי שלוש שעות לפני הפריצה לעבר בית ראש הממשלה, צייצה ח"כ טלי גוטליב מ'הליכוד': "לידיעת צמרת השב״כ שנכשל בהגנה על רחבעם זאבי, על יצחק רבין, ונכשל גם בשביעי לאוקטובר. יש הסתה גלויה לרצח ראש הממשלה. ואל תגידו שלא ידעתם".

הפגנות בית ראש הממשלה בנימין נתניהו איתמר בן גביר אבי מעוז זאב אלקין מתן כהנא בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד