כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הולך אחר החיתום

אז איך היה חודש מרץ? חם, קר או גשום?

כמויות הגשם במרץ היו קטנות מהממוצע ברוב האזורים, ומבחינת הטמפרטורות, מרץ, כמו שמונת החודשים שקדמו לו, היה חם מהממוצע

אז איך היה חודש מרץ? חם, קר או גשום?
אילוסטרציה צילום: freeimages

כמויות הגשם במרץ היו קטנות מהממוצע ברוב האזורים. הדבר בלט בדרום הארץ וכן באזור שבין חיפה לבין זכרון יעקב ובמישור החוף המרכזי עם כמויות 30% עד 50% מהממוצע לחודש (באזור תל אביב נמדדו רק כ-15 עד 20 מ"מ לעומת ממוצע של 55 עד 60 מ"מ).

היו מספר אזורים עם כמויות גשם קרובות לממוצע או גבוהות ממנו, כמו השומרון עם 110% עד 130% מהממוצע וכן הגליל המערבי, הגליל העליון המרכזי וחלקים מהשרון ומעמק הירדן. הגשמים ירדו בחלקם הגדול באירוע שהיה ב-18 עד 20 בחודש, אולם היו עוד כמה אירועים עם כמויות קטנות של גשם, כך שמספר ימי הגשם לא היה קטן במיוחד ובצפון הארץ הוא אף עלה על הממוצע.

כמויות הגשם המצטברות מתחילת עונה גדולות מהממוצע לכל העונה במידה ניכרת בצפון הארץ, בשומרון ובמישור החוף המרכזי, שם היה גשום מאוד בחודשי החורף הקודמים. ישנן לא מעט תחנות בהן נמדדו כבר יותר מ-1000 מ"מ, רובן בגליל והן הגיעו לסף זה עוד בפברואר. אליהן נוספו במרץ תחנות באזורים אחרים כמו כפר הס בשרון (1004 מ"מ), קיבוץ דליה ברמות מנשה (1010 מ"מ) ובית העמק במישור החוף הצפוני (1023 מ"מ). לעומת זאת בדרום הארץ מרץ היבש נוסף על החודשים הקודמים שהיו מעוטי גשמים גם כן, כך שכמויות הגשם באזור זה מגיעות לכמחצית מהממוצע השנתי בלבד.

מרץ, כמו שמונת החודשים שקדמו לו, היה חם מהממוצע. חלק גדול מהימים בחודש דווקא היו קרובים לממוצע, אולם הפרק החם בימים האחרונים של מרץ (ושנמשך גם לתוך אפריל) גרם לכך שהחודש הסתיים בסיכומו כחם מהרגיל.

חודש מרץ חום תחזית מזג האוויר השירות המטאורולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד