ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
דוחף להסכם

ביידן בביקורת חריפה: "ישראל מסכנת אזרחים, הפצרנו שוב ושוב להגן על עובדי סיוע"

נשיא ארה"ב התייחס הלילה לארגון שאיבד שבעה עובדים בעזה והביע תנחומים. בריטניה, אוסטרליה, פולין, קנדה, שאזרחיהן נהרגו, דורשות חקירה. "אנחנו דוחפים חזק להפסקת אש מיידית כחלק מעסקת חטופים. יש לי צוות בקהיר שעובד על זה עכשיו", אמר ביידן

ביידן בביקורת חריפה: "ישראל מסכנת אזרחים, הפצרנו שוב ושוב להגן על עובדי סיוע"
פלסטינים קוברים גופות צילום: Atia Mohammed/Flash90

ארצות הברית, צרפת ובריטניה פולין ואוסטרליה העבירו ביקורת חריפה על ישראל, לאחר שאזרחי מדינותיהן נהרגו בשוגג על ידי צה"ל ברצועת עזה, בזמן שהם חילקו מזון שהובא דרך הים.

WCKעובדי הארגון שנהרגו בעזהצילום: WCK

בהצהרה שפורסמה הלילה, אמר ביידן כי הוא "זועם ושבור לב" ממותם של שבעה עובדים הומניטריים מהארגון ההומניטרי שכללו אזרח אמריקאי בעל אזרחות כולה.

הוא ציין את התחייבותה של ישראל לערוך חקירה יסודית והזהיר כי היא "חייבת להיות מהירה, היא חייבת לתת דין וחשבון, וממצאיה חייבים להתפרסם".

נשיא ארה"ב הוסיף כי המלחמה בעזה "אחת הקשות מבחינת מספר עובדי הסיוע שנהרגו". דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר אתמול כי יותר מ-200 עובדי סיוע נהרגו על ידי ישראל, בהסתמך על נתונים מהאו"ם, יש לציין כי אמינות האו"ם מוטלת בספק.

"הסיבה המרכזית לכך שחלוקת הסיוע ההומניטרי בעזה כל כך קשה - מכיוון שישראל לא עשתה מספיק כדי להגן על עובדי סיוע המנסים לספק עזרה נחוצה לאזרחים", אמר ביידן.

"תקריות כמו של אתמול פשוט לא אמורות לקרות. ישראל גם לא עשתה מספיק כדי להגן על אזרחים. ארה"ב הפצירה שוב ושוב בישראל לייעל את הפעולות הצבאיות נגד חמאס עם פעולות הומניטריות, כדי למנוע קורבנות אזרחים", אמר הנשיא, תוך שהוא מלין על כך שישראל לא ענתה לקריאות חוזרות ונשנות מוושינגטון לוודא את שלומם של עובדי הסיוע.

"אנחנו דוחפים חזק להפסקת אש מיידית כחלק מעסקת חטופים. יש לי צוות בקהיר שעובד על זה עכשיו", אמר ביידן.

גם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, זעם. הוא אמר כי הוא "המום ועצוב" לאחר שנודע כי אזרח בריטי נמנה בין ההרוגים.

"אנחנו מבקשים מישראל לחקור מה קרה בדחיפות כי ברור שיש שאלות שצריך לענות עליהן", אמר סונאק לכתבים במהלך ביקור בצפון מזרח אנגליה.

לדבריו, עובדי הסיוע עושים "עבודה פנטסטית" כדי להקל על הסבל בעזה. "צריך לאפשר להם לעשות את העבודה הזו באין מפריע. ועל ישראל מוטלת החובה לוודא שהם יכולים לעשות זאת", אמר.

ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניה, כינה את ההרג "בלתי מקובל לחלוטין" ואמר כי זאת "טרגדיה שמעולם לא הייתה צריכה להתרחש".

שרת החוץ של קנדה, מלאני ג'ולי, אמרה שהיא קוראת לחקירה מלאה.

שר החוץ הפולני רדוסלאב סיקורסקי אמר כי המדינה גם פתחה בחקירה משלה לגבי מותו של עובד הסיוע.

ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס, שביקר אתמול במחנה פליטים פלסטיני בירדן, אמר "אני מצפה ודורש מממשלת ישראל להבהיר בהקדם האפשרי את נסיבות המתקפה האכזרית הזו שגבתה את חייהם של שבעה עובדי סיוע שעשו שום דבר מלבד לעזור".

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר כי "למרות כל הדרישות להגן על אזרחים ועובדים הומניטריים, אנו רואים קורבנות חפים מפשע חדשים".

"אני מגנה את הפיגוע וקורא לחקירה" אמר.

ביקורת הגיעה גם מסין, שמסרה כי היא "מזדעזעת" מהתקיפה.

ארצות הברית הנשיא ביידן מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד