כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קונים לפסח?

משרד הכלכלה חושף: זו הרשת הזולה ביותר בארץ

נכון ליום הבדיקה האחרון, הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי, היקרה ביותר PM:AM | פער של 32% בין הרשת היקרה לזולה - שהם 929 ₪ | בחלק מהמוצרים נמצאו פערי מחירים של למעלה מ-100% בין הרשת הזולה ליקרה

משרד הכלכלה חושף: זו הרשת הזולה ביותר בארץ
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות יוצאים במבצע לבדיקה ולהשוואת מחירי 'סל הפסח'. הבדיקה, אשר מתבצעות החל מהשבוע ועד לימי החג, כוללת סל של 155 מוצרים. 

הבדיקות נערכות ב-44 רשתות להן פריסה ארצית ובאתרי האינטרנט שלהן, והן מתבססות על נתוני מחירים שעובדו לאחר שנתקבלו מאתר Pricez. בדיקה זו תספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים והשוואה של עלות הסל בין הרשתות. את פירוט הנתונים המורחב, ניתן יהיה למצוא באתרי משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות. 

ב'סל הפסח' 155 מוצרים: מוצרי מזון ייחודיים לחג הפסח (כגון מצות, עוגיות לפסח וכדומה), מוצרי ניקוי, וכן מוצרי מזון שנקנים כל השנה אך נקנים בהיקפים גדולים יותר לקראת החג (כגון בשר דגים ועופות, פירות וירקות). 

בנשרד הכלכלה מציינים כי נכון ליום הבדיקה האחרון שנערך ב-2.4, הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי, היקרה ביותר .PM:AM.

קיים פער של 32% בין הרשת היקרה לזולה - שהם 929 ₪.

עוד עולה מהבדיקה כי בחלק מהמוצרים נמצאו פערי מחירים של למעלה מ-100% בין הרשת הזולה ליקרה.

המחיר הממוצע של הסל התייקר ב-4% ביחס למחיר הממוצע אשתקד, שמהווה התייקרות של 123 ₪.

הבדיקה מתייחסת כאמור ל - 155 מוצרים, ב- 44 רשתות, להן פריסה ארצית (כולל אתרי אינטרנט).

בין הממצאים: רוטב עגבניות מרוכז פריניר - פער של 200%, קרם שוקולד השחר העולה – פער של 134%, קטשופ בקבוק לחיץ אסם – פער של 128%.

מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה אמרה: "ערנות ונחישות הצרכנים היא הכרחית להפחתת יוקר המחיה. על רקע נתוני הסל אנו ממליצים לצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים שונים, לפצל קניות בין רשתות שונות במידה ונמצאים פערים משמעותיים בין מוצרים, לא להתפתות דווקא למותגים מוכרים ולנסות גם מוצרים חדשים, לבצע קניות ברשת, להשוות באפליקציות ועוד. המאבק ביוקר המחיה משותף לממשלה ולצרכנים והישגים בו יגיעו בפעולה משותפת".

הוזלה קניות פסח רשת מזון צרכנים מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד