ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הביעו דאגה

בארה"ב העלו שאלות קשות על דחיית רכש המטוסים

אחרי ששר האוצר הטיל וטו על כינוס ועדת השרים שתאשר רכש של מטוסי 35-F ו-15-F, גורמים בארה"ב העלו שאלות קשות. הנושא יובא גם לפתחו של נתניהו

בארה"ב העלו שאלות קשות על דחיית רכש המטוסים
אילוסטרציה צילום: התעשייה האווירית

לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' עיכב את רכישת מטוסי 35-F ו-15-F, לגביה מתקיים שיח מתקדם בין ישראל לארה"ב, פנו גורמים רשמיים בפנטגון למשרד הביטחון. הם הציפו מספר שאלות קשות, והביעו דאגה מעיכוב העסקה שיגרור עיכוב משמעותי באספקת המטוסים. במערכת הביטחון קיימו דיונים בנושא, ויעלו את האזהרות האמריקניות בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך דיווח יוסי יהושוע באתר Ynet.

פניית הגורמים הגיעה לאחר שסמוטריץ' מתנגד לאשר את רכישתן של שתי טייסות מטוסי קרב - עד לכינוס הוועדה לבחינת תקציב הביטחון. השר סמוטריץ כתב שהוא מטיל וטו על כינוס הוועדה: "משרד הביטחון מבקש לכנס ללא הסכמה את ועדת השרים להצטיידות מערכת הביטחון לאישור שתי עסקאות ארוכות טווח בעלות כוללת של כ-35 מיליארד שקלים לרכישת טייסת מטוסי ‭ F-35‬וטייסת מטוסי ‭ .F-15‬כינוס הוועדה ואישור עסקה בסדר גודל כזה ללא הסכמת משרד האוצר ועל הראש של שר האוצר הם חסרי תקדים - ואין בכוונתי לאשר זאת".

בידיעות אחרונות פורסם כי מדובר בעסקאות רכש עתידיות שיגיעו בעוד מספר שנים, בעקבות יציאת מטוסי קרב של צה"ל משירות מבצעי בשל גילם ולא כתוספת למצבת מטוסי הקרב. בישראל ממתינים עדיין לאישור אמריקני לעסקת רכש של טייסת מסוקי אפאצ’י כלקח מרכזי וכצורך מיידי להתמודדות עם אירוע דומה ל-7 באוקטובר.

 

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל F-35

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד