כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
במרחק 1300 ק"מ

מפעל מל"טים עם רכיבים איראניים ברוסיה הותקף על ידי אוקראינה 

לראשונה מאז תחילת המלחמה, מל"טים אוקראינים תקפו מטרות בעומק רוסיה. התקיפה אירעה בטטרסטן - 1,300 ק"מ מאוקראינה. בית זיקוק לנפט נשרף. מפעל מל"טים תוצרת איראן עלה באש

מפעל מל"טים עם רכיבים איראניים ברוסיה הותקף על ידי אוקראינה 
הפיצוץ במפעל לאחר התקיפה צילום: צילום מסך

לראשונה מאז תחילת המלחמה הכוללת בין רוסיה לאוקראינה, תקפו מל"טים אוקראינים מפעלים בטטרסטן. ברוסיה דווח כי שני מל"טים מצוידים ב"ציוד נאט"ו" פגעו במפעל שמייצר מל"טים תוצרת איראן. כמו כן מפעל לזיקוק נפט נשרף.

ראש המחוז טטרסטן, רוסתם מיניחנוב, אמר כי אין הרס חמור כתוצאה מהתקיפה, והייצור הטכנולוגי של המפעלים לא השתבש. בניז'נקמסק, רחפן ניסה לתקוף בית זיקוק מקומי, אך הוא יורט על ידי מערכת לוחמה אלקטרונית, כך אמר ראש העיר ראמיל מולין.

המתקפה אתמול על מפעלים בטטרסטן הייתה מבצע של מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה של אוקראינה , כך דווח באוקראינה. באופן רשמי, הרשויות האוקראיניות אינן מגיבות על תקיפת המל"ט על טטרסטן, כמו גם על התקפות דומות בשטח הפדרציה הרוסית.

מהקרמלין נמסר כי הצבא הרוסי פועל לצמצום איום התקפות על מטרות בשטח רוסיה. "משטר קייב ממשיך בפעילות הטרור שלו. אנו פועלים בעיקר כדי למזער את האיום הזה ולחסל אותו לחלוטין", כך אמר דובר נשיא רוסיה דמיטרי פסקוב.

ראש ועדת ההגנה של הדומא הממלכתית, אנדריי קרטפולוב, הידוע בהצהרותיו הלוחמניות אמר, כי "תקיפות עם מל"טים יסתיימו כאשר כוחות רוסים יכבשו את קייב".

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד