כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גרם לזעזוע בעולם

השף ש-7 מאנשי ארגונו נהרגו: "ישראל טובה מהדרך שהמלחמה מתנהלת"

חוזה אנדרס, שעומד בראש ארגון הסיוע הבינלאומי "המטבח המרכזי העולמי" שעובדיו נהרגו בתקיפת צה"ל, סיפר על האכלת הפלסטינים והישראלים מתחילת המלחמה, ובירך על ההחלטה לחקור את האירוע

השף ש-7 מאנשי ארגונו נהרגו: "ישראל טובה מהדרך שהמלחמה מתנהלת"
עובדי הארגון בעזה צילום: World Central Kitchen

השף חוזה אנדרס, מייסד ארגון הסיוע הבינלאומי "המטבח המרכזי העולמי", ששבעה מעובדיו נהרגו בלילה שבין שני לשלישי בתקיפה לא-מכוונת של צה"ל בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, בירך בריאיון ל-Ynet על החלטת הצבא לחקור את האירוע אך במקביל דרש: "ממשלת ישראל צריכה לפתוח עוד היום דרכים יבשתיות להכנסת מזון ותרופות, אוכל הוא לא נשק מלחמה".

"שבעת האנשים בשליחות הארגון שנהרגו בעזה, היו מיטב האנושות. הם סיכנו הכול בשביל הפעילות האנושית הבסיסית מכולן: לחלוק את האוכל שלנו עם אחרים, סומי פרנקום, דמיאן סובול, ג'ייקוב פליקינגר, סייף א-דין עיסאם עיאד אבוטהה, ג'ון צ'פמן, ג'יימס קירבי, ג'יימס הנדרסון - עבודתם התבססה על אמונה פשוטה: שאוכל הוא זכות אדם אוניברסלית. אנחנו לא שואלים לאיזו דת אתם שייכים. אנחנו רק שואלים כמה ארוחות אתם צריכים".

אנדרס סיפר לידיעות אחרונות כי מהיום הראשון למלחמה, ארגונו מאכיל ישראלים ופלסטינים. "בכל רחבי ישראל הגשנו יותר מ-1.75 מיליון ארוחות חמות. האכלנו משפחות שנעקרו מבתיהם בגלל רקטות חיזבאללה בצפון, ומשפחות אבלות מהדרום. העברנו ארוחות לבתי החולים שבהם החטופים התאחדו עם משפחותיהם. קראנו בעקביות, שוב ושוב ובלהט לשחרר את כל החטופים".

בעזה ארגונו חילק עד כה יותר מ-43 מיליון ארוחות, "הכנו אוכל חם ב-68 מטבחים קהילתיים שבהם פלסטינים מאכילים פלסטינים". לדבריו, "אנחנו מכירים ישראלים. הישראלים, בלב ליבם, יודעים שאוכל הוא לא נשק מלחמה. ישראל טובה יותר מהדרך שבה המלחמה הזאת מנוהלת. היא טובה יותר ממניעת מזון ותרופות לאזרחים. היא טובה יותר מלהרוג עובדי סיוע שתיאמו את תנועותיהם עם צה"ל".

 

מלחמת חרבות ברזל המטבח העולמי המרכזי חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד