כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כדת, כדין

הגרש"א שטרן עם הצעה לפסח שאי אפשר לסרב לה

שלושת הצעדים שיאפשרו לכם לחגוג את חג הפסח כדת, כדין ובשמחה גדולה בעז"ה • הגרש"א שטרן, עם הצעה שאי אפשר לסרב לה - 47 יתומים ויתומות מתחתנים בימים אלו של בין פורים לפסח – מה הקשר שלך לכל הסיפור?

הגרש"א שטרן עם הצעה לפסח שאי אפשר לסרב לה
הגרש"א שטרן צילום: באדיבות המצלם

חג הפסח כבר ממש מעבר לפינה, הניקיונות בעיצומם, ואט אט מתחילות גם הקניות לכבוד החג. עקרות בית חכמות לוקחות את הילדים כבר עכשיו לחנויות הבגדים, כדי להספיק ולבצע את הרכישה לפני שיתחיל הלחץ הגדול, חנויות הכלים עמוסות בסחורה חדשה ונוצצת שזה עתה הגיעה, ושעתידה להתחסל עוד לפני פסח, ואברכים יראים ושלמים כבר מתרוצצים ברחובה של עיר עם ארגזי המצות שאפו בעמל וביזע בחבורות השונות. 

לעזרה ל-47 היתומים הקליקו כאן>>>

בלב מתחיל לנקר לו חשש קל. מהיכן נממן את כל הוצאות החג הכבדות העתידות להגיע בשבועות הקרובים? הבשר, הדגים, הירקות, המצות, הביצים והיינות. הבגדים, השיפוצים הצביעה של חדרי הילדים, בבתים רבים צריכים לחדש גם רהיטים, כלי מטבח ועוד ועוד.

מהיכן נממן את הכול?

לרב רבנן מרן הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, בעל ה'שביבי אש', יש תשובה לשאלה החשובה הזאת, והוא אומר אותה בביטחון מלא: "כל התורמים 470 שקלים עבור 47 היתומים הנישאים בין פורים לפסח, יזכו להיכנס לחג הפסח בהרחבה ובשמחה".

חד וחלק. בלי לגמגם ובלי להסס. מדובר בהלכה ברורה וידועה, ש"מעולם לא העני אדם מן הצדקה", ההבטחה הזאת מבוססת על הבטחה של... בורא עולם בכבודו ובעצמו! "אם אתה משמח את שלי, אני משמח את שלך". 

זהו רבותי, עוצרים הכול. במקום לרוץ אחרי השקל הבא לכיסוי הוצאות הפסח, בואו נמלא כרטיס 'חיש גד' שמבטיח לנו להגיע אל התוצאה הרצויה. להכניס את הפסח בהרחבה ובשמחה. יש לנו פסק דין של אחד מגדולי הפוסקים בדור, ואנחנו זוכים בו בתרומה של 470 שקלים בלבד, כאין וכאפס לעומת ההוצאות הכוללות של החג. 

הבטחת הגרש"א שטרן צילום: קופת העיר


התרומה הכול כך חשובה תופנה ל-47 היתומים והיתומות שמתחתנים בימים אלו שבין פורים לפסח. 
בואו לא נשכח שאם כל חתונה של חתן יתום וכלה יתומה היא מבצע מורכב מאוד מהרבה בחינות, בימים אלו זה הופך מורכב עוד יותר. המחסור של ההורה הנעדר, בחגים תמיד מורגש עד כאב, וכשזה משתלב עם הכנות לחתונה, הגעגוע צורב, והתחושה של ההחמצה הגדולה על כך שהוא לא זכה לקחת חלק בנישואי צאצאיו, מרסקת את הלב לרסיסים. 

אבל הקושי העיקרי הוא הקושי הכספי. בימים כתיקונם, אנשים מושיטים יד ומסייעים לאלמנות וליתומים. אבל בימים שבין פורים לפסח, אלו ימים קשים במיוחד. כולם נתנו צדקה כפי יכולתם בפורים, כולם נערכים להוצאות כבדות במיוחד לרגל חג הפסח המתקרב, והיכולת לתת תרומות למקרי מצוקה, הופכת לכמעט לא קיימת. 

עם זאת, היתומים והיתומות האלו עומדים להתחתן. בין אם נעזור להם ובין אם לא. הם לא יוכלו להישאר רווקים לנצח, ולא יוכלו לדחות את החתונה בפתע פתאום כי לא הצליחו לעמוד בהוצאות. 
המשמעות, שחלקם לא יוכלו להזמין מספיק אוכל לחתונה. חלקם יצטרכו להגיע לחתונה כשאין להם בגדים חדשים, חלקם יגיעו לחתונה עם משקפיים עקומים וישנים, פשוט כי לא היה כסף לקנות לחתן משקפיים חדשים. 

אסור לנו לאפשר מצב כזה! אסור לנו לאפשר למציאות שבה היתומים לא יכולים להתחתן בכבוד. לא במשמרת שלנו! עם ישראל מחויב ומגוייס לסייע ליתומים וליתומות, זה לא ייתכן שאנחנו נשכח אותם כי אנחנו עסוקים בעצמנו. אין שום סיכוי שנסכים לזה!!!

במיוחד עבורם, עבור 47 היתומים והיתומות הללו, הוקמה קרן היתומים הנישאים אחרי פורים, ומרן בעל ה'שביבי אש', רב רבנן הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, ניאות לעמוד בראש ולפקח על התנהלותה. 

תורמים 470 שקלים, משמחים 47 יתומים ויתומות, ובסייעתא דשמיא נחגוג את הפסח בשמחה גדולה ובלי שום צער ועוגמת נפש. 

לעזרה ל-47 היתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד