ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לאחר התקיפה בסוריה

ארה"ב הזהירה את איראן שלא לתקוף אמריקאים

שגריר ארה"ב באו"ם רוברט ווד אמר למועצת הביטחון שארה"ב לא הייתה מעורבת בתקיפה בסוריה. "איראן הפגינה איפוק ניכר אבל יש גבולות לסובלנות שלנו", אמר שגריר איראן

ארה"ב הזהירה את איראן שלא לתקוף אמריקאים
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

האיראנים לא נרגעים מחיסול בכירי המשטר בסוריה ביום שני האחרון. "ישראל חייבת לשאת באחריות המלאה להשלכות של תקיפתה על הקונסוליה האיראנית בדמשק, ואיראן שומרת לעצמה את זכותה לתגובה נחרצת למעשים אלה", כך אמרה סגנית השגריר של טהראן באו"ם לחברי מועצת הביטחון במהלך ישיבה אתמול.

"איראן הפגינה איפוק ניכר אבל יש גבולות לסובלנות שלנו", אמרה זהרה ארשאדי.

ביום שני, תקיפה אווירית ישראלית לכאורה השמידה את הקונסוליה של איראן בבירת סוריה, דמשק, 12 בני אדם חוסלו, בהם שני גנרלים איראנים ובכיר בארגון חיזבאללה. לפחות שישה אזרחים סורים נהרגו גם הם מהתקיפה.

ארשאדי גם האשימה את ארה"ב באחריות "לכל הפשעים שבוצעו על ידי המשטר הישראלי".

שגריר ארה"ב רוברט ווד שב והדגיש כי וושינגטון הודיעה לאיראן כי "אין לה מעורבות" במתקפה על הקונסוליה, וגם לא הייתה לה כל ידיעה על כך מבעוד מועד.

"איננו יכולים לאשר שום מידע על האירוע הזה", אמר, והוסיף כי "בזמן שאנו אוספים פרטים, דבר אחד ברור: איראן והשותפות שלה צריכות להימנע מהסלמה של המתיחות באזור".

ווד אמר כי מאז התקפות ה-7 באוקטובר על ישראל, ארה"ב הזהירה שוב ושוב את איראן שלא לנצל את המצב על ידי הסלמה של "מלחמת הפרוקסי ארוכת השנים שלה נגד ישראל", אך איראן התעלמה מהאזהרה זו.

"טרוריסטים וארגונים חמושים אחרים, חלקם בגיבוי המשטר הסורי ואיראן, השתמשו בשטח סוריה כדי לתכנן התקפות על ישראל וארה"ב", הוסיף.

הוא הזהיר כי שלטונות ארה"ב "לא יהססו להגן על אנשינו, ולא לנצל את המצב הזה כדי לחדש את התקפותיהם על אנשי ארה"ב".

ארצות הברית איראן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד