כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בניגוד לטענות הקרמלין

האמריקאים סיפקו מידע מדויק על הפיגוע, אך הרוסים התעלמו

בכירים אמריקאים שיתפו מידע ספציפי על תכנון פיגוע הטרור עם עמיתיהם הרוסים - אך בקרמלין התעלמו

האמריקאים סיפקו מידע מדויק על הפיגוע, אך הרוסים התעלמו
המחבלים נכנסים ללא התנגדות צילום: צילום מסך

בפיגוע בעיר קרוקוס ברוסיה נרצחו לפחות 144 בני אדם ומאות נפצעו. הפיגוע התרחש ב-22 במרץ, כאשר ארבעה חמושים פתחו בירי בקרוקוס סיטי הול שבקרסנוגורסק.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי שבועיים לפני שהטרוריסטים ביצעו את הפיגוע בפרברי מוסקבה, ממשלת ארה"ב מסרה לבכירים ברוסיה כי בית עיריית קרוקוס, מקום פופולרי, הוא יעד פוטנציאלי לפיגוע, כך על פי גורמים אמריקאים שמכירים את הנושא.

האזהרה הברורה הדגישה את המידע המוצק שהיה לוושינגטון על כך שהמדינה האסלאמית נערכת למתקפה במטרה לרצוח מספר רב של אזרחים, בניגוד גמור לטענות של מוסקבה כי האזהרות האמריקאיות היו כלליות מכדי לסייע במניעת הפיגוע.

המידע הספציפי שהעבירו האמריקאים מעלה שאלות נוקבות לגבי הסיבה לכך שרשויות רוסיה לא נקטו אמצעים חזקים יותר כדי להגן על המקום, שבו המחבלים הרגו יותר מ-140 בני אדם והציתו את הבניין.

פוטין עצמו דחה בפומבי את אזהרות ארה"ב שלושה ימים בלבד לפני המתקפה ב-22 במרץ, וכינה אותן "סחיטה מוחלטת" וניסיונות "להפחיד ולערער את החברה שלנו".

נרישקין אמר כי בתגובה למודיעין האמריקני, רוסיה "נקטה באמצעים מתאימים כדי למנוע" מתקפה. אבל סרטון מזירת הטבח מציג את החמושים פועלים ללא התנגדות משמעותית. כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי יחידות משטרה מיוחדות לא הגיעו עד יותר משעה לאחר תחילת הירי, ולאחר מכן המתינו יותר מ-30 דקות לפני שנכנסו לבניין, ואז התוקפים כבר נמלטו.

סרגיי נרישקין, ראש שירות הביון החוץ של רוסיה, אמר לכתבים במוסקבה כי המידע שנתנה ארצות הברית הוא "כללי מדי ולא אפשר לנו לזהות באופן מלא את מי שביצעו את הפשע הנורא הזה".

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי ליחידות משטרה מיוחדות לקח להגיע יותר משעה לאחר תחילת הירי, ולאחר מכן המתינו יותר מ-30 דקות לפני שנכנסו לבניין, ואז התוקפים כבר נמלטו.

בעוד שוושינגטון משתפת באופן שגרתי מידע על התקפות טרור אפשריות עם מדינות זרות, תחת מדיניות המכונה "חובה להזהיר", זה עדיין יוצא דופן שהיא מוסרת מידע על מטרות ספציפיות למדינה יריבה. פעולה זו עלולה לחשוף כיצד ארצות הברית השיגה את המודיעין, ועלולה לסכן פעילויות מעקב חשאיות או מקורות אנושיים.

 
ארצות הברית דאעש רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד