כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תוצאות מפתיעות בסקר הכשרויות המקיף של חברת אסקריא

הסקר נערך בקרב הציבור החרדי לרבדיו השונים, בכל החתכים החוגים והמגזרים, במטרה להבין מי הם הכשרויות המקובלות ביותר

תוצאות מפתיעות בסקר הכשרויות המקיף של חברת אסקריא
דודי דרור מנכ"ל חברת אסקריא צילום: אלמוג גבאי

חברת המחקר החרדית אסקריא בהובלת דודי דרור, יוצאת שוב עם סקר מעניין ומפתיע, והפעם בסקר עומק במטרה לבחון את ההעדפות המגזריות והאישיות של הצרכן החרדי. מכון אסקריא מתמחה בפילוח המגזר החרדי, ומצטיין ביכולותיו להגיע לנשאלים שבדרך כלל אינם ששים להשיב לסקרים כאלו ואחרים.

באסקריא ביצעו את הסקר בקרב מאות נשאלים מכל רחבי הארץ, שמהווים מדגם מייצג של כל הגילאים, החוגים, החתכים והדעות השונות בציבור החרדי, כאשר בפני המשיבים מוצגים שאלות שונות שנערכו בידי המומחים של אסקריא המתמחים בעריכת סקרים לציבור החרדי, ומתמצאים היטב בניואנסים השונים המקובלים בכל עדה וחוג.

השאלות עסקו בדירוג מוצרים שונים לפי תתי נושאים בהם ישנם כשרויות מגוונות ומהודרות, בין היתר נשאלו משתתפי הסקר אודות מוצרי הבשר, החלב, וכן אודות צריכת מזון מחוץ לביתם.

בסקר נשאלו הצרכנים מוצרים של איזו כשרות מתוך מגוון כשרויות שהוצגו לפניהם הם ירכשו, כאשר עבור כל כשרות התבקשו להשיב האם ירכשו את המוצרים המושגחים בכשרות זו לכתחילה, או ירכשו רק כשאין אפשרות זמינה אחרת, או שלא ירכשו בשום אופן.
תוצאות הסקר מעוררות עניין רב והינם מעניינות ומפתיעות כאחד.

כך לדוגמא, ביחס לקטגוריית מוצרי הבשר והעוף, בה נוהגים להדר יותר משאר המוצרים הרגילים, בשל חששות הכשרות הרבים הקיימים בשלבי השחיטה השונים, ענו 71.3% מהמשתתפים כי הם ירכשו לכתחילה מוצרים בהשגחת כשרות הרב חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א, והרב שבח צבי רוזנבלט שליט"א, רבני העיר בני ברק, לעומת 63.2% בלבד, שאמרו כי הם ירכשו לכתחילה את המוצרים העומדים בהשגחת בד"ץ העדה החרדית בירושלים.

גם בנוגע לשאלה על איזה כשרות יסמכו באכילה מחוץ לבית, בה נוהגים להקל יותר ממוצרי מזון שמתבשלים במטבח הביתי, עולה כי כשרות הרב לנדא והרב רוזנבלט שליט"א היא המקובלת ביותר בציבור החרדי בקטגוריית מוצרי העוף והבשר, כאשר 80.1% ירכשו מזון במקומות המושגחים על ידי כשרות זו בארוחות בשריות מחוץ לבית, בהשוואה ל 75% במקומות המושגחים על ידי כשרות בד"ץ העדה החרדית.

לעומת זאת, בקטגוריית מוצרי החלב, כשרות בד"ץ העדה החרדית שומרת על המקום הראשון ונהנית מ- 97.6% שסומכים עליה לכתחילה, וזאת לעומת כשרות הרב לנדא והרב רוזנבלט שליט"א שהגיעה למקום השני עם 90.2% בלבד שסומכים עליה לכתחילה.

הסקר נוסח באופן מחמיר, כך שהנשאל מתבקש להשיב על רכישה ולא על הסתמכות תיאורטית על גוף הכשרות. מסיבה זו שיעורי ההסתמכות על הכשרויות הם נמוכים ממה שהיה ניתן לצפות לו השאלה הייתה נשאלת באופן פחות מחמיר.

דודי דרור מנכ"ל חברת אסקריא: "מדובר בתוצאות מפתיעות ומעניינות עם השלכות כלכליות משמעותיות על ענף הכשרות. הסקר נערך על ידי אנשי המקצוע שלנו בקרב כלל הציבור החרדי על רבדיו השונים במטרה לקבל תמונת מצב מדויקת מי הם הכשרויות המקובלות ביותר על  הציבור החרדי. יצוין כי טווח הטעות הסטטיסטית בסקר עומד על 4.8%, והנתונים בו נמסרו לאחר ניתוח ופילוח המומחים הייעודיים של אסקריא".

אסקריא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד