כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בקשתו נדחתה

ערבי ישראלי שנמצא בעזה מתחנן לחזור ומסתתר

אזרח ישראלי בדואי תושב הנגב, נכנס לרצועת עזה לבקר את משפחתו טרם פרצה המלחמה ב-7 באוקטובר - ולאחר שלא הצליח לחזור לישראל, התחנן לרשויות בארץ שיאפשרו לו לשוב הביתה

ערבי ישראלי שנמצא בעזה מתחנן לחזור ומסתתר
פעילות כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מוחמד (שם בדוי), אזרח ישראלי-בדואי תושב הנגב, עבר את הגבול לרצועת עזה כדי לבקר את משפחתו טרם פרצה המלחמה ב-7 באוקטובר - ולאחר מכן לא הצליח לשוב ארצה.

בהקלטות ששודרו בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב - סיפר על הפחד שמא זהותו תיחשף, ועל תחינותיו לרשויות בארץ לכך שיאפשרו לו לשוב הביתה: "אם יגלו שאני ישראלי יהפכו אותי לאחד האסירים שלהם, מבקש מאלוף ג'אסן אליאן ומראש הממשלה לעזור לי לצאת מפה". לפי שעה אין מענה לתחינותיו, וכל בקשותיו נדחו.

מוחמד סיפר ברשת ב על כך שהיה עד לתקרית שבה נהרגו פעילי הסיוע שחילקו מזון בעקבות אש צה"ל והדבר גרם לסערה עולמית: "ראיתי את ההפגזה של עובדי הסיוע, שבעה מהם נהרגו. אנשים עם רכבים עברו מהדרך, הייתה הפגזה. לא הבנתי מי האנשים האלה".

מוחמד מסתתר בבית ברפיח, במרחק לא רב מהמעבר: "כולם מסתכלים עליי שאני ישראלי, אני מפחד לצאת. אם מישהו יעצור אותי ויבקש תעודת זהות, מה אני אגיד לו? אם יגלו שאני ישראלי יהפכו אותי לאחד האסירים שלהם. המצב שלי לא טוב, הילד שלי כל הזמן בוכה: 'אבא אני לא רוצה למות'".

"אין מים, אין חשמל. מחכים בתור למים במשך 6 שעות", אמר מוחמד. "אוכלים עגבנייה, מלפפון, חציל ותפוח אדמה – זה מה שיש לנו". מוחמד ציין כי נוכח נואשותו לחזור לישראל הוא שקל לצעוד לעבר הגבול, תוך סיכון חייו, בידיעה שצה"ל עלול לירות בו: "חשבתי ללכת עם הילדים שלי לגדר עם דגל לבן".

 

מלחמת חרבות ברזל רפיח בדואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד