כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נותנות חסות לטרור

בית משפט אמריקאי הורה לאיראן וסוריה לשלם 191 מיליון דולר עבור רצח ישראלי

בית משפט אמריקאי הורה לאיראן וסוריה לשלם 191 מיליון דולר למשפחת ארי פולד הי"ד על חלקן ברציחתו | ארי הוא אזרח אמריקאי-ישראלי שנרצח על ידי מחבל חמאס ב-2018

בית משפט אמריקאי הורה לאיראן וסוריה לשלם 191 מיליון דולר עבור רצח ישראלי
ארי פולד הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בארה"ב במחוז קולומביה הורה ביום שלישי לאיראן וסוריה לשלם 191 מיליון דולר עבור חלקן ברצח ארי פולד הי"ד, אזרח אמריקאי-ישראלי שנרצח על ידי מחבל חמאס ב-2018.

ב-16 בספטמבר 2018, המחבל חליל ג'בארין בן 16 מהעיירה הפלסטינית יטא הגיע לצומת גוש עציון, סמוך לקניון 'הרים' ודקר את ארי פולד תושב אפרת. ארי ניסה לנטרל אותו, אולם ללא הצלחה. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים שערי צדק בירושלים, ושם נפטר מפצעיו. המחבל ניסה להימלט אך נורה ונוטרל, ופונה לבית החולים שערי צדק.

למרות שנפצע אנושות, פולד רדף אחרי ג'בארין וירה בו לפני שהספיק לדקור אישה שעבדה בחנות סמוכה. ג'בארין שרד ונעצר ונידון למאסר עולם ב-2020. חמאס קיבל אחריות שעות ספורות לאחר הפיגוע.

דובר צה"להריסת בית המחבל שרצח את ארי פולד הי"דצילום: דובר צה"ל

ב-18 בינואר 2019 הרסו כוחות הביטחון את ביתו של המחבל בעיירה יטא.

השופט רויס למברת', קבע כי בני משפחתו שנותרו בחיים זכאים לפיצויים עקב תפקידיהן של איראן וסוריה כנותני חסות לחמאס.

"הדקירה שהרגה את מר פולד הייתה אירוע טרגי, וכסף לא יכול להסביר באופן מלא את הנזק שהנאשמים הללו גרמו", כתב למברת'. "איראן וסוריה סיפקו תמיכה חומרית לחמאס ובכך אפשרו רצח פראי של בעל, אב, בן ואח".

"פסיקת בית המשפט אינה יכולה למחוק את כאבם של התובעים, אך היא יכולה להתחיל בתהליך של מתן פיצוי ראוי על אובדן", הוסיף.

מחלקת המדינה האמריקנית קבעה כי סוריה היא מדינה נותנת חסות לטרור בדצמבר 1979. היא עשתה את אותו הדבר עם איראן בינואר 1984. השתיים האחרות היחידות המוגדרות כיום נותנות חסות לטרור הן צפון קוריאה וקובה.

יש לציין כי  משפחת פולד תתמודד עם קשיים לגבות סך של 191 מיליון דולר משתי מדינות עוינות, שכבר נמצאות תחת סנקציות אמריקאיות.

 

 

 

 

ארי פולד טרור פלסטיני איראן סוריה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד