י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כינוס חירום במשטרה על רקע גל פרישות

על רקע השערוריות במשטרת ישראל, ושבעת הניצבים שפרשו או פוטרו משורות הארגון, המפכ"ל כינס את בכירי הארגון לדיון חירום

כינוס חירום במשטרה על רקע גל פרישות
ליאת מנדל לעסקים

"מי שלא מתאים לערכי הארגון, מי שדרכינו לא נראית לו, לא מתאימה לו שיתכבד ויעזוב שפשוט יילך" אמר היום (ראשון) מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בכנס מפקדים שהתקיים במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש.

על רקע השערוריות במשטרת ישראל, ושבעת הניצבים שפרשו או פוטרו משורות הארגון, המפכ"ל כינס את בכירי הארגון לדיון חירום, בו הבהיר "מי שנשאר איתנו, יצטרך לעמוד בכל הדרישות הערכיות, המוסריות, הפיקודיות שכרוכות בלבישת מדים של משטרת ישראל".

דנינו הבהיר בפתח הדיון "כמי שעומד בראש הארגון הזה וכמי שמפקד על כולכם ובאמצעותכם ב-30,000 שוטרינו אז אני אחראי לכל מה שקורה בארגון הזה, אין לי שום כוונה להתפשר על הגב של השוטרים שלנו ואני אומר את זה עד היום האחרון שלי בתפקיד עד שאני יעביר את השרביט לבא אחריי אני לא אתפשר אני לא אתן לקיצוניים הבודדים לפגוע בארגון וזה בכלל לא משנה מה הדרגה".

דנינו התייחס גם לתדמית משטרת ישראל, ואמר "למרות הרעש התקשורתי ולמרות השאלות הציבוריות הנוקבות אנחנו ארגון חזק ויעיל, מקצועי, ארגון שאפשר לסמוך עליו והוכחנו את זה ארגון שמעניק שקט וביטחון אישי לאזרחי המדינה".

"אני יכול להבטיח לכם שעד שייבחרו השר החדש והמפכ"ל החדש אני לא מתכוון לרגע אפילו לא לרגע לעצור או להוריד את הרגל מהגז בכל התחומים שעסקנו בהם בשנים האחרונות".

מדובר בניצב שביעי שיתכן ויפוטר משורות הארגון בשנתיים האחרונות, בטרם בחירת מפכ"ל חדש למשטרת ישראל במאי 2015:

• ניצב חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרת ישראל, נחקר בשבוע שעבר במשך כ-12 שעות, בחשד לעבירות פליליות. הוא הורחק מכל מתקן משטרתי למשך שבועיים ונאסר עליו לשוחח עם אנשי משטרה בתקופה זו.

• סגן המפכ"ל, ניצב ניסים מור, נחשד בשלהי חודש ינואר במעשים פליליים. מפכ"ל המשטרה, בניגוד לבקשתו להתפטר, הדיח אותו מתפקידו.

• מפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב קובי כהן, נחקר בחודש שעבר בחשד למעשים פליליים, פנה הניצב למפכ"ל רנ"ג יוחנן דנינו וזה אישר לו לפרוש משורות המשטרה.

• לפני כארבעה חודשים, ניצב יוסי פריינטי מפקד משטרת ירושלים הודיע במפתיע על פרישתו - שנתיים לאחר מינוייו. אחת ההערכות היא שתלונה שהוגשה נגדו לפני כ-5 שנים, תצוף שוב - והוא בחר שלא להתמודד על התפקיד ולפרוש. "אני לא רוצה להיות חלק מהמשחק של המפכ"לות" אמר בפרישתו.

• שלושה שבועות קודם לכן בספטמבר 2014 הודיע גם ניצב ברונו שטיין מפקד מחוז מרכז על פרישתו מהמשטרה, זאת באותו יום בו התפרסם ב'הארץ' כי חגג באירוע פרטי עם הפרקליט החשוד בתיווך לשוחד עו"ד רונאל פישר.

• לפני כשנה בינואר 2014 ניצב מנשה ארביב מפקד להב 433 יצא לחופשה, לאחר שנחשד בקבלת שוחד וטובות הנאה מאנשי הרב יאשיהו פינטו - אך הוא הכחיש זאת. כחודש לאחר מכן הודיע על פרישתו משורות הארגון. "אדון פינטו ושותפיו מנסים לתפור לי תיק" אמר עפ פרישתו.

• ניצב ניסו שחם הוצא לחופשה כפוייה במהלך יולי 2012, בגין חשד לעבירות פליליות. באוקטובר 2013, לאחר כתב אישום חמור שהוגש נגדו הוא פוטר מהמשטרה. "אני קורבן למשהו בפרקליטות" אמר בראיון למשה נוסבאום.
משטרה מפכל דיון חירום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד