כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צער בלתי נתפס

אחרי יותר משבוע: פעיל הקירוב יובא מחר לקבורה

"זה צער בלתי נתפס" • קרוביו של האברך הצדיק רבי אהרן יום טוב זצ"ל, שנהרג באמריקה התיכונה, לא יודעים את נפשם • למעלה משבוע כבר עבר, וההלוויה תתקיים רק מחר • האלמנה השבורה והרצוצה לא עוצמת עין בניסיון בלתי פוסק להביאו לקבורה במהירות האפשרית • כל הפרטים

אחרי יותר משבוע: פעיל הקירוב יובא מחר לקבורה
תאונה קטלנית צילום: באדיבות המצלם

רצף בלתי נתפס של קשיים אדירים, ממשיך לעכב את קבורתו של פעיל הקירוב האברך הצדיק רבי אהרן יום טוב זצ"ל, שמאז פטירתו כבר חלף למעלה משבוע, והתקוה היא שההלוויה תתקיים מחר בעז"ה.  

לעזרה לאלמנה ו-4 היתומים הקליקו כאן>>>

ביום רביעי שעבר נסע רבי אהרן לקנות דגים לכבוד שבת, ובדרכו בחזרה הביתה, כשהדגים של שבת באמתחתו, הוא חלף עם רכבו בכביש שנמצא כעת בשיפוצים, ובגלל השינוי הלא צפוי בכביש, אירעה תאונה קטלנית, והרב אהרן נהרג בו במקום.

באדיבות המצלםמודעת אבלצילום: באדיבות המצלם


לרוע המזל, המדינה בה התוגררו שנתיים וחצי האחרונות, במרכז אמריקה צינה באותם ימים אלו חגא נוצרית, וכל הפקידים בעלי התפקידים הרלוונטיים היו בחופשה, כך שכל הטיפול בסוגיה של שחרור הגופה לקבורה החל באיחור ניכר, ומדובר בהליך ארוך וממושך. 

הרב אהרן יום טוב, היה בן 37 בפטירתו, מבחירי האברכים ב'באר התלמוד' בירושלים. לפני שנתיים וחצי נסע עם רעייתו ושלושת ילדיהם לפעילות חיזוק בקהילות היהודיים באמריקה התיכונה ובדרום אמריקה. חצי שנה מאוחר יותר נולדה בתם הרביעית, כיום בת שנתיים. 

בלכתו הותיר אחריו את רעייתו חנה שתחי', שנותרה אלמנה שבורה ורצוצה, ואת ארבעת ילדיהם יהודית בת ה-12, יצחק בן התשע, צבי בן החמש והפעוטה שרה בת השנתיים. 

עבור משפחת יום טוב, מדובר בטרגדיה שניה, לאחר שלפני חמש שנים נפטרה אחותו, לאחר מחלה קשה.

מכריו של המנוח מספרים על דמות מיוחדת במינה של אהבת תורה ואהבת ישראל: "הוא ידע לשלב היטב בין השניים, שהשלימו זה את זה, וכך עם האהבה העצומה שלו לכל יהודי ועם הדביקות שלו בתורה, הוא הצליח לקרב יהודים לתורה, בארץ ובחוץ לארץ. הוא עשה עבודת קודש והפיח רוח חיים בכמה וכמה קהילות יהודיות באמריקה הלטינית. קשה להבין איך אדם אחד הצליח לעשות כל כך הרבה דברים במקביל!!!". 

לדבריהם: "המצב הכלכלי שלו לא היה מזהיר. הוא השקיע את כל מה שהיה לו בפעילות החיזוק, וניצל את העובדה שהמחיה שם היתה מאוד זולה, כדי להספק במינימום שבמינימום, ולתת את הכל לטובת קירוב יהודים נוספים לאביהם שבשמים. הם חוזרים לארץ בלי שקל אחד לרפואה, והפוך, יש להם חובות לא קטנים שאותם האלמנה תצטרך עתה לכסות בכוחות עצמה. זה המקום לקרוא לציבור להשתדל לסייע, כל אחד כמה שהוא יכול, כדי שהחובות יכוסו בהקדם, וכדי שהמשפחה תוכל להתקיים בכבוד אחרי הטרגדיה הנוראה שחוותה".

אם לא יהיו עיכובים נוספים חלילה, בני המשפחה יגיעו במהלך הלילה הקרוב לארץ אחרי שבוע של נדודים, ומספר שעות אחריהם, בשעות הבוקר, יגיע ארונו של רבי אהרן יום טוב לישראל. 
ההלוויה תצא מחר בשעה 13:00 מבית הוריו, ברח' עזרא 33 בבני ברק. 

לעזרה לאלמנה ו-4 היתומים הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד