כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חסר כל

נכדו של המקובל הקדוש מתחתן: "יחזיק טובה למי שיתמוך בחתן"

בחור ישיבה השוקד על דלתות תלמודו, מוצא את עצמו שבוע לפני יום נישואיו כשהוא ללא אפשרות לכסות את ההוצאות המינימליות של החתונה • הייחוס המשפחתי, המחלה של האבא, הגירושין, וניסיון גיוס הכספים שנכשל • ההבטחה: המקובל הקדוש רבי סלמאן מוצפי זצוק"ל יחזיק טובה למי שיתמוך בנכדו, החתן הנזקק

נכדו של המקובל הקדוש מתחתן: "יחזיק טובה למי שיתמוך בחתן"
ציון הרב מוצפי צילום: באדיבות המצלם

'יתום חי' – זה ההגדרה המתאימה לאהרון, בחור ישיבה מרקע משפחתי קשה במיוחד, שנאלץ לגלול את סיפורו העצוב, שבוע לפני יום חתונתו, בבקשה כי תפתחו את הלב, ותעזרו לו לשנות את מזלו בחיים.

הורים גרושים, אבא חולה שכבר הגיע למצב שהוא תלוי בין חיים למוות, אמא עם רקע נפשי, ומצב כלכלי דחוק שמאלץ אותו לקבל את עזרתנו, כדי שיוכל להיכנס מתחת לחופה.

מסייעים עכשיו לחתן כדי שיוכל להתחתן בשמחה לחצו כאן

השנים האחרונות היו קשות במיוחד עבור החתן אהרון, אך הוא השכיח את כל צרות העולם כשהוא משקיע את עצמו בתוך ד' אמות של הלכה, וצולל בים התלמוד באחת מהישיבות הנחשבות.

הבית בו גדל, התפרק לחלוטין. אביו, החולה במחלה קשה ואושפז בבית חולים במצב קריטי, ורק בנס נותר בחיים, התגרש מאימו, בעלת רקע נפשי.

רגע של אור, אחרי שנים של סבל בשל הגירושין של הוריו האהובים והמחלה הקשה של אביו, שכבר מצא את עצמו במצב קשה בטיפול נמרץ, בין שמיים לארץ, מצא אהרון כאשר התארס עם כלתו תחי'.

אהרון, שהיה מודע מראש למצב הכלכלי הקשה של אביו ולמחלתו, לא דרש הרבה. הוא הסתפק בהוצאות המינימליות הדרושות כדי לקיים חתונה בסיסית, ואביו, למרות הקושי הרב, הבטיח לדאוג לתשלום.

בימים הסמוכים לחג הפורים האחרון, הוא המריא לארצות הברית בניסיון להתרים את נדיבי העם עבור הוצאות החתונה – אך בשל מצבו הרפואי, התקשה להסתובב ולדפוק על הדלתות ובקושי רב כיסה את הוצאות כרטיס הטיסה.

בלב כבד ובצער רב, נאלץ להודיע לבנו החתן כי הוא לא יכול לחתן אותו.

אהרון צריך לחתן את עצמו – ויש לו רק שבוע אחד כדי להתארגן עם הכסף.

קצבת הנכות שמקבל האבא מידי חודש, נבלעת במלואה בהוצאה לפועל, והבטחת ההכנסה המועטה שהוא מקבל, לא מספיקה בשבילו לשכירות של חדר קטן למגורים – וודאי שלא להוצאות של חתונה.

האמא, עם רקע נפשי, גם היא לא יכולה לעזור, שכן היא צריכה לחתן את בנותיה הגדולות, וגם זאת בקושי רב וללא הצלחה.

כך, מצא את עצמו החתן, יתום חי להורים גרושים ובמצבים רפואיים מורכבים, עומד שבוע לפני היום הגדול בחייו, ובמקום להתכונן באושר ובשמחה, הוא נאלץ לעשות את מה שלא ציפה: להתחנן לעזרתכם.

מסייעים עכשיו לחתן כדי שיוכל להתחתן בשמחה לחצו כאן

ב'ועד הרבנים' שמעו על המקרה הקשה, ובהמלצת הרבנים שליט"א, נחלצו מיד לסייע. העסקנים נכנסו לעובי הקורה, והקימו קרן מיוחדת על מנת לדאוג לחתן, ולסייע לו לגייס במהירות את סכום הכסף שהוא זקוק לו.

הוא לא מעוניין ליפול לטורח על הציבור. החתן מבקש רק את הבסיס המינימלי כדי שיוכל לבנות בית נאמן בישראל: הוצאות ליל החתונה, ותשלום דמי שכירות למשכיר על החודשים הראשונים, כדי שלא יישארו ללא קורת גג.

החתן, הוא נכדו של המקובל הצדיק רבי סלמאן מוצפי זצוק"ל, שעל מצבתו כתבו, לצד היותו מקובל ומכווין, שמסר נפשו בתפילותיו למען עם ישראל, כי היה 'נהנה רק מיגיע כפיו'.

מקובל מצדיקים כי מי שנהנה מיגיע כפיו, מחזיק טובה בעולם הבא למי שמסייע לבני משפחתו בעולם הזה. לפנינו הזדמנות נדירה במיוחד, שהמקובל רבי סלמאן מוצפי זצוק"ל, יחזיק טובה עבור התורמים למצווה חשובה זו, הכנסת כלה, של חתן המתחנן אליכם שבוע לפני נישואיו, שנעזור לו להיכנס מתחת לחופה.

כולנו נרתמים לסייע למקרה עצוב זה, בניסיון אחרון לסייע לאהרון להתחיל את החיים על רגל ימין, ולהקים בית נאמן בישראל.

מסייעים עכשיו לחתן כדי שיוכל להתחתן בשמחה לחצו כאן

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד