כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הכרחי לגלות איפוק"

צביעות: האיחוד האירופי מגנה את החיסול בדמשק

האיחוד האירופי הוציא הודעה בעקבות חיסול הבכיר האיראני בדמשק, לפיה הם "מגנים את ההתקפה על מתקן דיפלומטי איראני בדמשק... במצב אזורי מתוח זה, הכרחי לגלות איפוק מירבי"

צביעות: האיחוד האירופי מגנה את החיסול בדמשק
מוחמד רזא זאהדי (משמאל) וסגנו חאג'י רחימי צילום: רשתות חברתיות איראניות

באיחוד האירופי בחרו לגנות את החיסול המיוחס לישראל של מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון. בהודעה מטעם האיחוד האירופי נכתב: "אנו מגנים את ההתקפה על מתקן דיפלומטי איראני בדמשק ב-1 באפריל, כמו גם את ההרוגים המדווחים". 

"במצב אזורי מתוח זה, הכרחי לגלות איפוק מירבי. הסלמה נוספת באזור אינה באינטרס של אף אחד. יש לכבד את עיקרון אי-ההפרה של הנחות ואנשי צוות דיפלומטיים וקונסולריים בכל המקרים ובכל הנסיבות בהתאם לחוק הבינלאומי", נכתב. 

נזכיר כי לפני יומיים בתקיפה בסוריה נהרג מפקד משמרות המהפכה ברוסיה ובלבנון, מוחמד רזא זאהדי. זאהדי הוא הגורם האיראני הבכיר ביותר שחוסל מאז 7 באוקטובר. הוא שימש בעברו בתפקידים בכירים רבים במשמרות המהפכה ופיקד גם על הכוחות האוויריים וגם על הכוחות היבשתיים של הארגון.

מרכז המחקרים הסורי נורס הגדיר אותו כ"גנרל הבכיר ביותר שמחוסל מאז קאסם סולימאני". בין היתר בקריירה המקצועית שלו היה זאהדי הבכיר האיראני שהיה אחראי לסייע לאסד לדכא את המרד.

מוחמד רזא זאהדי דמשק ישראל האיחוד האירופי כוח קודס האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד