כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המאבק בטרור

אושר סופית: תוחמר הענישה על הלנה או העסקה של שב"חים

אושר סופית: החמרת הענישה בגין ביצוע עבירות הסעה, הלנה או העסקה של שוהים בלתי חוקיים. 31 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 9 מתנגדים

אושר סופית: תוחמר הענישה על הלנה או העסקה של שב"חים
מעצר שב"חים צילום: משטרת ישראל

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 38), התשפ"ד–2024. 31 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 9 מתנגדים.  

מוצע להחמיר את הענישה בגין ביצוע עבירות הסעה, הלנה או העסקה של שוהים בלתי חוקיים, וכן לקבוע, בהוראת שעה לשלוש שנים, עונש מזערי של רבע מהעונש המרבי הקבוע לעבירות אלה. עוד מוצע לחדש את הוראת השעה הקובעת קנסות מינימום בגין ביצוע עבירות אלו למשך שלוש שנים, וכן להחיל חובת דיווח לוועדה לביטחון לאומי לגבי כתבי אישום שהוגשו בגין עבירות אלה. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תיקון זה נתמך בהתייחסות גורמי הביטחון השונים, אשר מבססים את האלמנטים אשר עולים מהתיקון – ראשית, האלמנט של חיזוק הריבונות, שנית האלמנט של מניעת עבירות פליליות ושלישית האלמנט של מניעת טרור. בהתאם לעמדת גורמי הביטחון מעורבות שוהים בלתי חוקיים בעבירות פליליות מהווה אחוז משמעותי מהאירועים הפליליים בהם מעורבים פלסטינים תושבי איו"ש ורצועת עזה. 

על פי גורמי הביטחון, פעילות השב"חים תלויה במערך תומך ומסייע של מסיעים, מלינים ומעסיקים, אשר מהווים נדבך משמעותי בהשפעתם על היקף התופעה. התשתיות הללו מאפשרות את כניסת השב"חים ומהווה גם פלטפורמה להחדרת מחבלים ולביצוע מעשה טרור כלפי אזרחי מדינת ישראל".

שב"חים מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד