כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חיפוי פרקט למדרגות – המדריך למתלבט

את הפרקטים אנחנו מכירים בתוך חיפוי המרצפות המוביל והמבוקש בישראל, אך מה לגבי חיפוי פרקט למדרגות? יותר ויותר ישראלים מתחילים לבחור באפשרות הזאת והגיע הזמן שגם אתם תכירו אותה. למה זה כל כך כדאי, אילו סוגים קיימים, איך מתבצעת העבודה בפועל וכיצד נקבעים המחירים? – המשיכו לקרוא ותגלו

חיפוי פרקט למדרגות – המדריך למתלבט
פרקט צילום: FREEPIK

מדוע כדאי להתקין חיפוי פרקט על המדרגות?

חיפוי פרקט למדרגות מספק כמה יתרונות לכל מי שבוחר להתקין אותו:

  • פעולה אלגנטית – פרקט למדרגות הוא סוג של חיפוי שמיושם בקלות ולא מהווה פעולה אגרסיבית שכוללת את שבירת המדרגות והחלפתן.
  • הסתרת פגמים – אם יש לכם מדרגות בלויות ודהויות, תוכלו לחדש את המראה שלהן לחלוטין באמצעות חיפוי פרקט.
  • עיצוב מושלם – באמצעות פרקט תוכלו לעצב את המדרגות איך שתרצו, בצבעי וגווני העץ, בגוונים לבנים, כהים ועוד.

עוד יתרונות של חיפוי המדרגות בפרקט כוללים ניקוי בצורה קלה ביותר, עמידות לאורך זמן וכמו כן, יכולות בידוד תרמי שיותירו את כפות הרגליים שלכם חמימות גם בימי החורף הקרים ביותר.

אילו סוגי פרקטים מתאימים למדרגות?

קיימים שני סוגי פרקט נפוצים למדרגות:

  • פרקט עץ – מגיע בתור לוחות גושניים ועבים של עץ (אלון, איפאה וכו') או לחלופין, בתוך שכבה חיצונית דקה של עץ גושני, שמתחתיו שתי שכבות של עץ סנדויץ' (פרקט תלת שכבתי). הוא מאופיין במראה טבעי לחלוטין ומבודד תרמית בצורה מעולה. החיסרון שלו הוא העובי, שלמעשה גורם לשינוי הממדים של המדרגות (עד 2 ס"מ כתלות בעובי הלוחות). בנוסף יש להיות מודעים לכך שפרקטים מהסוג הזה דורשים תחזוקה של חידוש שכבת המדרך באמצעות מריחת לכה או שכבת הגנה על בסיס שמן, בערך אחת לשלוש שנים, כתלות במידת השימוש והבלאי.
  • פרקט למינציה – עשוי משכבה של HDF ומעליו מדבקה מנוילנת. העובי שלו בדרך כלל של פחות מ-1 ס"מ, כך שממדי המדרגה אינם משתנים. פרקט זה מבודד פחות טוב בהשוואה לפרקט העץ, הוא אינו דורש תחזוקה כלל, הוא זול מהעץ, מותקן מהר מאוד וקל להחליף לוחות פגומים כאשר נגרם להם נזק.

הבחירה בין השניים נובעת בעיקר משיקולים כלכליים, אך חשוב לציין כי מבחינת איכות, מראה ומגע, פרקט העץ מתעלה על פרקט הלמינציה. ראו גם: מידע על סוגי פרקט למדרגות באתר תותח הפרקטים.

מה עליכם לדעת על ההתקנה של חיפוי פרקט למדרגות?

במידה ותהיתם האם נדרשות הכנות מיוחדות לפני שמתקינים את חיפוי הפרקט, התשובה היא שכן, כמעט בכל המקרים. ראשית כל, יש לוודא שהמדרגות חלקות לחלוטין ואם יש מכשול כלשהו צריך להסירו, גם אם מדובר במעקה. לאחר מכן המתקין יבדוק האם המדרגות ישרות. במידה ומדובר בפרקט למינציה או פרקט תלת שכבתי, ההתקנה היא "צפה" על גבי ספוגים ולכן יותר סלחנית עבור המקרים שבהם המדרגות אינן ישרות. לא כך הדבר לגבי פרקט עץ שמותקן בהדבקה ומסמור ועל כן מחייב פילוס מקדים.

כעת עליכם לבחור בין חיפוי מלא לעומת חיפוי חלקי, כאשר האפשרות המלאה משמעותה  חיפוי המדרגה כולה ואילו החלקית משמעותה חיפוי רק של הפאות הגלויות לעין ובעיקר שכבת המדרך. בפועל הדבר אומר שהאפשרות החלקית מתאימה לגרמי מדרגות שתחומים בקירות. ההתקנה עצמה מהירה יחסית, אך יש לקחת בחשבון שאם מדובר בפרקט עץ, הנגר יצטרך לקחת מידות טרם העבודה ואילו את פרקט הלמינציה ניתן לחתוך ולהתאים בו במקום, תוך חיבור הפאות באמצעות ספים דקים ומעוצבים.

כדאי לפנות לאיש מקצוע מנוסה, כזה שלא רק ידע לבחור לכם את חיפוי הפרקט המתאים ביותר למדרגות שלכם, אלא גם יתקין אותו כמו שצריך, כך שיוכל לשרת אתכם שנים רבות ככל האפשר.

פרקטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד