כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

איך לפתוח סתימה במרזב ולנקות אותו כמו שצריך

מרזב סתום יכול להיות צרה צרורה, מאחר וכל המים שאמורים להתנקז דרכו עומדים במקומם, מצטברים ויכולים לגרום להצפה על הגג ובתוך הדירות עצמן. אז מה עושים? פונים אל חברה שמספקת שירות מקצועי של פתיחת מרזבים ותוך זמן קצר הוא חוזר לתפקוד מלא. איך פותחים מרזב סתום, מה יכול לגרום לו להיחסם ומה מומלץ לבצע על מנת למנוע זאת פעם נוספת? כל המידע לפניכם

 איך לפתוח סתימה במרזב ולנקות אותו כמו שצריך
פתיחת סתימות צילום: FREEPIK

סתימות במרזבים – מדוע זה קורה?

ישנם לא מעט גורמים שיכולים לסתום מרזבים. הנה הנפוצים שבהם:

  • לכלוך –  לשלשת יונים, עלים ואבק שחודרים למרזב יכולים לגרום לחסימה שלו כאשר הם באים במגע עם מים ולחות. זהו למעשה הגורם השכיח ביותר שעלול לגרום לסתימה באלמנט זה.
  • שימוש לא נכון – כאשר מנסים להוריד במרזבים פסולת שאינה אמורה להימצא בהם, למשל פסולת בניין, הם בהחלט יכולים להיסתם. לא חסרים מקרים שבהם גם נתגלו צעצועי ילדים שגרמו לחסימה.
  • פגרים – לעיתים בעלי חיים שונים (עטלפים, חולדות, ציפורים) נלכדים בתוך מרזבים והפגר שלהם חוסם את מעבר המים.
  • שורשים – ידועים כגורמי חסימות נפוצים ובעיתיים. הם יכולים לצמוח בתוך צנרת הביוב הסמוכה אליהם ומשם לעלות עם הזמן לתוך המרזב מתוך האדמה או לחדור אליו דרך עציצים או צמחים מטפסים שגדלים בצמוד אליו.

לא משנה באיזו סיבה מדובר, הסתימה יכולה להיות קלה ולא מורגשת אך להתפתח עם הזמן לכזאת מאוד קשה, כך שברגע קריטי אחד (למשל עם הגשם הראשון), מעבר המים מופרע והבעיות מתחילות.

כיצד פותחים סתימה במרזב? 

אם הבחנתם בהצפה עקב אי יכולת של המרזב לנקז את המים או ששמתם לב שהמים יורדים לאט מידי דרך פתח הניקוז שלו, הדבר מעיד על בעיה שיש לטפל בה בהקדם. פתיחת סתימה במרזב מתבצעת על ידי צוות ביובית שפועל על פי שלבי העבודה הבאים:

  • אפיון הסתימה – בשלב זה בודקים היכן הסתימה ממוקמת ומה הגורם לה. מבצעים זאת על ידי החדרה של מצלמות צינור זעירות לתוך המרזב וכך מקבלים תמונה ברורה של מה שקורה בתוכו.
  • הפעלת לחץ מים גבוה –לאחר סיום האפיון מפעילים את הביובית שמזרימה מים בלחץ גבוה שמסוגל לנתק את הגורם החוסם ממקומו. המפעיל יכול להשתמש גם בדיזות שונות (ראשי צינור) שמיועדות לטפל בכל גורם ספציפי כפי שזוהה בצילום הצינור. זו יכולה להיות דיזה מגבירת לחץ, דיזה מקצצת שורשים ובטון, דיזה ממסה ועוד.
  • ניקוי מרזב – לאחר שהגורם החוסם הוסר, מפעילים את הביובית לעוד "סיבוב" של הזרמת מים, עם דיזה מיוחדת שמסוגלת לנקות ב-360 מעלות. פעולה זו תבטיח שהמרזב נקי לחלוטין ומוכן לתפקוד מלא.

בשלב האחרון ניתן לבצע צילום נוסף של המרזב על מנת לוודא שהוא אכן נקי, ללא לכלוך וחסימות נוספות. עוד על פתיחת מרזבים במדריך של "ביובית בזול".

 

סתימות ביובית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד