כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסביר את השינוי

אלי כהן: "אם ארה"ב לא נותנת לישראל גיבוי מוחלט – אין לה מה לחפש במזרח התיכון"

שר האנרגיה אלי כהן אמר היום כי "השינוי היחיד שאני רואה בעמדה של האמריקנים זה בגלל הבחירות שמתקרבות בארה"ב". עוד הוסיף שר החוץ לשעבר: "אם ארה"ב לא נותנת לישראל גיבוי מוחלט – אין לה מה לחפש במזרח התיכון"

אלי כהן: "אם ארה"ב לא נותנת לישראל גיבוי מוחלט – אין לה מה לחפש במזרח התיכון"
פעילות כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

אלי כהן, שר האנרגיה ולשעבר שר החוץ, אמר בריאיון בוועידת איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות כי "אם ארה"ב, הידידה הגדולה ביותר שלנו, שאני מעריך אותה מאוד, לא נותנת למדינת ישראל גיבוי מוחלט – אין לה מה לחפש במזרח התיכון". 

עוד הוסיף: "מדינת ישראל היא בעלת הברית שלה, ואנחנו הדמוקרטיה היחידה באזור. השינוי היחיד שאני רואה בעמדה של האמריקנים זה בגלל הבחירות שמתקרבות בארה"ב".

בנוגע לאפשרות שיהיה שלום עם סעודיה אמר כהן: "הם רוצים מאוד הסכם עם ישראל והאינטרס הגדול שלהם זה ברית הגנה עם ארה"ב. יהיה שלום עם הסעודים גם בלי מדינה פלסטינית".

על הקריאה לצאת לבחירות אמר כהן: "אנחנו עדיין במלחמה. צריך להשלים את הפעולה ברפיח, צריך להחזיר את החטופים. יש אתגר גדול מאוד בצפון. מי שאכפת לו ממדינת ישראל, צריך להתעסק בדבר אחד, הניצחון במלחמה".

על המחאה נגד הממשלה בימים האחרונים: "אני תמיד בעד חופש הביטוי. כשר חוץ היו מגיעים מנהיגים מהעולם, והם היו שומעים פעמים רבות הפגנות מבחוץ. הייתי אומר להם שאני גאה לחיות במדינה דמוקרטית שבה כל אחד יכול להפגין ולמחות. חופש ביטוי - כן, אנרכיזם - לא. זו שעת מבחן לייעוץ המשפטי ולמשטרה. מי שפעל בניגוד לחוק, צריך למצות מולו את הדין. אין חופש לאלימות, אין לזה מקום".

אלי כהן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד