כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אסון משפחת גלושטיין

התדרדרות האוטובוס הקטלנית בשמגר; כתב אישום הוגש נגד הנהג

כתב האישום מייחס לנהג שלוש עבירות של גרם מוות ברשלנות וכן ריבוי גרם נזק לאדם ולרכוש. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לפסול את רישיון הנהיגה הציבורי שלו

התדרדרות האוטובוס הקטלנית בשמגר; כתב אישום הוגש נגד הנהג
זירת התאונה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית משפט לתעבורה בירושלים כתב אישום כנגד מולייה יהייס בן ה-51, מבאר שבע, לאחר שבמסגרת עבודתו כנהג אוטובוס גרם ברשלנות להדרדרות האוטובוס לעבר עוברי אורח רבים, ביניהן אם ושתי בנותיה שמצאו את מותן בתאונה.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אדר ארז מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) עולה כי בתאריך 11.8.22 יצא יהייס לנסיעה בקו 402 מהתחנה המרכזית בירושלים לכיוון העיר בני ברק. במהלך הנסיעה עצר יהייס את האוטובוס בתחנה שברחוב שמגר, פתח את דלת תא המטען והעלה נוסעים. לאחר עלייתם, ניסה יהייס לסגור את דלת תא המטען ללא הצלחה. לאחר שהתייעץ עם מרכז הבקרה של אגד, הורה יהייס לנוסעי האוטובוס לרדת ולחכות לאוטובוס הבא.

בשלב זה וכאשר האוטובוס ריק מנוסעים, החליט יהייס לאפס את מערכת החשמל של האוטובוס. לשם כך, יצא מן האוטובוס מבלי שמשך את ידית הבלם, כך שמערכת הבלימה היחידה שנותרה פועלת באותו רגע הייתה המערכת החשמלית. יהייס איפס את תיבת החשמל ובכך ניטרל גם את מערכת הבלימה החשמלית. משכך, החל האוטובוס להדרדר במורד הרחוב, עלה על המדרכה, והמשיך עד שהתנגש בתחנת אוטובוס וגדר בסמוך לקניון "רב שפע".

יונתן זינדל - פלאש 90הלווית משפחת גלושטייןצילום: יונתן זינדל - פלאש 90

כתוצאה מההדרדרות, פגע האוטובוס במספר רב של הולכי רגל, ביניהן שושנה גלושטיין ז"ל בת ה-40 ושתי בנותיה, חיה גלושטיין ז"ל בת ה-7 וחנה גלושטיין ז"ל בת השנתיים, אשר מצאו את מותן. בנוסף, נפצעו בתאונה אחד-עשר עוברי אורח נוספים בדרגות שונות, ביניהם בת 21 ששתי גפיה התחתונות נקטעו מעל הברכיים וקטין בן 6 אשר נגרם לו נזק פנימי, חבלות ושברים.

 כתב האישום מייחס ליהייס שלוש עבירות של גרם מוות ברשלנות וכן ריבוי גרם נזק לאדם ולרכוש. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לפסול את רישיון הנהיגה הציבורי של יהייס.

משפחת גלושטיין התדרדרות אוטובוס הדרדרות אוטובוס רחוב שמגר שושנה גלושטיין כתב אישום מולייה יהייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד