כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עולם התורה נערך

לקראת אסיפת ראשי הישיבות: הגר"י רוזן בהתייעצות עם ראש הישיבה

גדולי ישראל הורו לקיים אסיפה לכלל ראשי הישיבות בעקבות פסילת מעמדם של בני הישיבות ושלילת התקציבים. היום עלה ראש ישיבת 'אור ישראל' להתייעצות בארבע עיניים במעונו של מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש

לקראת אסיפת ראשי הישיבות: הגר"י רוזן בהתייעצות עם ראש הישיבה
הגר"י רוזן בביקור אצל ראש הישיבה הגרמ"ה הירש צילום: באדיבות המצלם

גדולי ישראל ראשי הישיבה הגר"ד לנדו ומהגרמ"ה הירש הורו לראשי הישיבות להתכנס ביום שישי לאסיפת חירום.

בעקבות כך עלה הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת 'אור ישראל' למעונו של הגרמ"ה הירש להתייעצות בנוגע לביטול חוק הדיחוי ושלילת תקציבי הישיבות ע"י בג"ץ

כזכור, בשבוע שעבר הוציאה היועמשי"ת חוו"ד השוללת את תקציבי עולם הישיבות זאת לאחר פסילת החוק המסדיר את לימוד התורה בישיבות, בג"ץ מצידו הוציא באופן בוטה פסק ביניים המורה למשרדי הממשלה להפסיק לאלתר כל תקצוב לישיבות.

ההוראה שהתקבלה בהלם מוחלט בעולם התורה, הביאה את הגרמ"ה הירש להתבטא באופן חסר תקדים כי ’’לצערנו, יכול להיות שנגיע למצב של מסירות נפש ללימוד התורה’’ וכי פעם ראשונה שמדינת ישראל שכל קיומה הוא מכח התורה, אינה מאפשרת לימוד תורה.

אמש עלה יו"ר ועד הישיבות למעונו של מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש להתייעצות, במהלכה הוחלט כי על כלל ראשי הישיבות בישראל להתכנס לאסיפה מיוחדת ביום שישי הקרוב.

לאחר שהתקבלה גם ברכתו של הגר"ד לנדו יצאה לדרך האסיפה האמורה בה צפויים ליטול חלק כל ראשי הישיבות בארה"ק.

כאמור, ערב האסיפה עלה הגאון רבי יגאל רוזן, אשר ידוע כבקי היטב בכל סוגיית הסדרת מעמדם של בני הישיבות, למעונו של הגרמ"ה הירש להתייעצות כיצד לפעול בהמשך מול אותם "רשעים’" שכלשונו של הגרמ"ה דחו פעם אחר פעם הצעות בעניין, ואין להם אלא שנאת  התורה ולומדיה.

הרב משה הלל הירש הרב יגאל רוזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד