כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נקמה איראנית בזמן הקרוב

דריכות שיא: המסר החשאי שעבר לבנקים, והכוננות של חיל האוויר

במערכת הביטחון העלו כוננות לאחר חיסול הבכיר האיראני בסוריה והערכות נעות בין תקיפה ישירה של איראן לבין פגיעה בסמלי שלטון | בנוסף, בנק ישראל העביר מסר חשאי לבנקים: להיערך להתנפלות על הכספומטים

דריכות שיא: המסר החשאי שעבר לבנקים, והכוננות של חיל האוויר
כספומט. אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במערכת הביטחון ובשאר מוסדות המדינה נערכים באופן חשאי לאפשרות של נקמה איראנית מפתיעה על חיסולו בדמשק של מוחמד רזא זאהידי בכיר בכוח קודס ביום שני. תגובה קשה של האיראנים עלולה להוביל לתרחיש של מלחמה בהיקף מלא.

במערכת הביטחון מתדרכים כי צה"ל העלה את רמת הדריכות בזירה הצפונית וסביב העיר אילת - בדגש על יחידות הבקרה האוויריות וההגנה האווירית מחשש לתגוה איראנית כבר בשמן הקרוב. חיילים וקצינים במילואים שכבר הוקפצו בראשית המלחמה בצווי 8, קיבלו לאחרונה הודעות ושיחות טלפון כדי לבדוק זמינות להקפצה ותגבור.

רשתות ערביותהמחוסל בדמשק מוחמד רזא זאהדיצילום: רשתות ערביות

גורמי ביטחון אמרו כי הם כי לא פוסלים אפשרות שנקמה איראנית תגיע ממקום לא צפוי ברחבי העולם נגד סמלי שלטון ישראלים או אישים, ובעלי תפקידים תודרכו בהתאם להגביר את רמת הערנות לכל פרט חריג. אפשרות נוספת שנקמה כזו תגיע מתוך איראן עצמה, מה שיגרור הסלמה משמעותית ואף מלחמה בהיקף מלא.

בתוך כך, בימים הקרובים יעלה פיקוד העורף קמפיין בתקשורת להכנת האוכלוסיה האזרחים לקראת הסלמה בצפון.

הבוקר שלח בנק ישראל מייל בתפוצה רחבה לכל הבנקים, בו הדגיש, שעל אף שבקמפיין הטלוויזיוני לא מוזכרת המילה "מזומנים", אלא רק באתר פיקוד העורף, על מנת שלא לעורר תבהלה בציבור, עליהם להיות ערוכים למצב שבו יעלה הביקוש למזומנים.

מאחורי ההודעה המאופקת לכאורה מסתתר החשש שמהתנפלות של הציבור על מכשירי הכספומט כדי להצטייד במזומנים.

הפצתה באה כדי למנוע אירועי עבר של תבהלה שאחזה בו וגרמה להתנהגות לא רציונאלית, שעלולה היתה לפגוע ביציבות הבנקים והמערכת הכלכלית הישראלית.

איראן סוריה כוח קודס האיראני חיסול בדמשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד