א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לאחר התקיפה הקטלנית

ביידן כועס אך לא ישנה את המדיניות כלפי ישראל

למרות הזעם של ביידן על הפגיעה בעובדי הסיוע - אין לו כוונה לשנות מדיניות או לנקוט צעדים נגד ישראל. שני בכירים בממשל האמריקני אמרו ל'פוליטיקו' כי אין לפי שעה כוונות להרחיב את התגובה מעבר להפגנת הכעס של הנשיא

ביידן כועס אך לא ישנה את המדיניות כלפי ישראל
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

ממשל ביידן אינו מתכוון לשנות את מדיניותו כלפי ישראל לאחר שצה"ל הרג בטעות שבעה עובדי סיוע הומניטרי של ארגון "המטבח המרכזי העולמי".

ב'פוליטיקו' דווח כי הנשיא ג'ו ביידן זעם באופן פרטי על התקיפה הקטלנית ובהצהרה פומבית ביקר את ישראל על כך, וקרא לקחת אחריות, ודרש לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי נוסף לעזה. אבל שני בכירים בממשל אמרו שזאת התגובה של הבית הלבן לעת עתה.

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אישר היום שארצות הברית לא מתכננת שום שינוי בגישה לישראל. "אנחנו עדיין תומכים בזכות ישראל להגן על עצמה ואנחנו הולכים להמשיך לעשות את זה. אנחנו גם הולכים לראות מה התוצאה של החקירה".

מחקירה ראשונית של התקיפה עולה כי הכוחות זיהו את השיירה כ"יעדים עוינים" בטעות. "אני רוצה להיות מאוד ברור, התקיפה לא בוצעה מתוך כוונה לפגוע בעובדי הסיוע", אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי "זו הייתה טעות שבאה בעקבות טעות בזיהוי בלילה במהלך מלחמה בתנאים מורכבים מאוד. זה לא היה צריך לקרות".

ג'ו ביידן ממשל ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד