כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"יום חשוב לתחבורה"

תקודם תוכנית מעודכנת לפרישת אתרי התעופה בישראל

התוכנית נועדה לשמר אתרים לטובת קיומה של התעופה ולקבוע את האופן להכנת תוכניות מפורטות לאתרים אלה |התוכנית מתייחסת לצרכים האזוריים של אזור הצפון, המרכז והדרום, והיא מתייחסת לסוגי תעופה שונים

תקודם תוכנית מעודכנת לפרישת אתרי התעופה בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, החליטה אתמול (שלישי) לקדם תוכנית מעודכנת לפרישת אתרי התעופה בישראל ((תמ"א 1/ 13). כעת, התוכנית תועבר להערות הציבור והוועדות המחוזיות. התוכנית, מחליפה את התוכנית הקודמת לפרישת שדות תעופה בישראל (תמ"א 15) שאושרה לפני 24 שנים.

מטרת התוכנית, לשמר שטחים לטובת קיומה של התעופה ולקבוע את האופן להכנת תוכניות מפורטות לאתרים. התוכנית אינה מאפשרת את מימוש אתרי התעופה מכוחה אלא שומרת את השטחים למימוש על פי תוכניות מפורטות, שיוכנו לאחר אישורה ואשר יסתמכו בין היתר על תסקירי השפעה על הסביבה.

התוכנית מתייחסת לצרכים האזוריים של אזור הצפון, המרכז והדרום, והיא מתייחסת לסוגי תעופה שונים: תעופה לטיסות נוסעים, תעופה למטוסים קטנים (מסוקים, צילום אווירי ופעילות מסחרית אחרת, תעופה ספורטיבית (מצנחי רחיפה, לימוד טיס, מועדוני ספורט), כלי טיס מופעלים מרחוק (פיתוח, ניסוי, תעופה לכיבוי אש שיטור וביטחון (אזרחי). 

התוכנית אינה כוללת את האתרים להן מקודמות תוכניות מפורטות לשדה תעופה משלים לנתב"ג - רמת דוד ונבטים. אתרים אלו, מיועדים כמעט באופן בלעדי לטיסות קו בינלאומיות, ולפיכך אינן חלק ממערך התעופה הארצי. השדות הכלולים בתמ"א שאושרה אתמול, מיועדים למגוון רב של שימושים תעופתיים, ובעתיד אף יוכלו לספק אפשרות להנחתת רחפנים, עם ההתקדמות הצפויה בתחום זה.

המועצה הארצית השתכנעה כי נדרש שדה תעופה למטוסים קטנים באזור מרכז הארץ, ולכן החליטה לסמן באופן עקרוני אתר תעופה באזור חדרה, לו מקודמת בימים אלה תוכנית מפורטת בוועדה לתשתיות לאומיות. 

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "זהו יום חשוב מאוד לתחבורה בכלל ולתעופה בפרט. ההחלטה שהתקבלה תקבע ותשמר בתוכנית מתאר ארצית את אתרי התעופה בישראל, לטובת הפעילות התעופתית בתוך ישראל ומחוץ לישראל".

מטוסים שדה תעופה תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד