כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי פריצת המחסומים

המשטרה ושב"כ מעבים את האבטחה סביב נתניהו

במשטרה ושב"כ פועלים בשעות האחרונות לעבות את האבטחה סביב בית ראש הממשלה והרחוב המרכזי הסמוך לבית נחסם לפחות עד מחר

המשטרה ושב"כ מעבים את האבטחה סביב נתניהו
נתניהו מוקף מאבטחים. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

למחרת המחאה הסוערת בסמיכות לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים, שכללה פריצת מחסומים ועימות עם שוטרים, משטרת ירושלים החלה היום לעבות יחד עם שירות הביטחון הכללי את מערך האבטחה סביב הבית. 

כתב ynet לירן תמרי מדווח כי כחלק מעיבוי האבטחה, הוצבו בשולי המדרכות גדרות לחץ שעליהן הוצבו גדרות רשת גבוהות וזאת על מנת למנוע הגעת מפגינים סמוך לפתח בית ראש הממשלה.

המשטרה גם תגברה כוח אדם סביב מעון ראש הממשלה ומאז שעות הצהריים הרחוב המרכזי חסום לתנועת כלי רכב לפחות עד מחר.

יונתן זינדל, פלאש 90בנימין נתניהו במסדרונות הכנסתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי התייחס מוקדם יותר הערב (רביעי) לאירועי אמש בירושלים, פריצת המחסומים לעבר בית ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים וציין: "משטרת ישראל עושה מאמץ כביר, לצד ריבוי משימות ומצב ביטחוני מאתגר , על מנת לאפשר את מימוש חופש המחאה לכלל אזרחי המדינה. יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה רבה את התפתחות האירועים אמש, בהם מספר רב של מפגינים הפרו את התנאים והתעמתו עם כוחות המשטרה , שאבטחו ושמרו על הסדר הציבורי".

לדבריו, "משטרת ישראל עושה ותעשה ככל שניתן על מנת לאפשר את חופש המחאה. יחד עם זאת, נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו, על פי חוק, כנגד כל מי שיפר את הסדר ויסכן את שלום הציבור וביטחונו".

על הטענות והכינויים של אנשי המחאה וחברי כנסת מהאופוזיציה "משטרת בן גביר", מצהיר המפכ"ל, "משטרת ישראל היתה ותשאר משטרה א פוליטית!".

חיים גולדברג, פלאש 90פריצת המחסומים ברחוב עזהצילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"צר לי על כך שיש מי שהופך את משטרת ישראל לשק החבטות ולכלי ניגוח בין הניצים מטעמים כאלה ואחרים. אני פונה אליכם, אזרחי ישראל, לגלות אחריות לאומית, להכיל את מגוון הדעות, למצוא דרכים לגשר ולאחות את הסדקים שבינינו. המציאות אותה אנו חווים מאז השבעה באוקטובר מחייבת אותנו לסבלנות ואחדות".

בערר שהגישה משטרת מוריה בירושלים לבית המשפט המחוזי על החלטת השלום לשחרר ממעצר שלושה מוחים, צוין בין היתר כי "מדובר באירוע שמקומו לא נודע במדינה דמוקרטית, ומזכיר תמונות של הפיכה אלימה ברחוב במדינות דיקטטוריות בשנים האחרונות, בסופן השליט הובל בכוח לרחוב אחרי שנפרצו כל המחסומים, ו/או נשחט לעיני כל או הוכה, ובכל מקרה הודח מתפקידו על-ידי המון זועם ואלים". כך צוטט ב-ynet.

משטרה שב"כ שירות ביטחון כללי אבטחת שב"כ בנימין נתניהו בית ראש הממשלה רחוב עזה פריצת מחסומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד