כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השערוריה נמשכת

חגיגות יום העצמאות מתוכננות במתכונת של התבוללות

לאחר שפרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' על בעיות רבות בנושאים יהודיים והלכתיים בקהילה היהודית במדריד, מתברר שראשי הקהילה ממשיכים לגרום לבעיות חמורות בכרם ישראל. הקהילה היהודית האורתודוקסית במדריד מתכננת מסיבה עם הקהילה הרפורמית המקומית

חגיגות יום העצמאות מתוכננות במתכונת של התבוללות
אילוסטרציה צילום: unsplash

הקהילה היהודית האורתודוקסית במדריד בירת ספרד מתמודדת עם שערוריות רבות בחודשים האחרונים, מסיבת בת מצווה לילדה לא יהודיה, יום ספורט עם בשר פיגולים אותו אכלו תלמידים ממשפחות אורתודוקסיות, עידוד התבוללות בין יהודים לנוצרים, חוסר פיקוח על הנעשה מבחינת דת בבית הספר 'אבן גבירול' שמתיימר להיות אורתודוקסי אבל מחליק בעיות חמורות תחת השולחן עם שלל תירוצים, עכשיו מתברר שההפקרות ממשיכה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לקראת יום העצמאות הקרוב הקהילה היהודית האורתודוקסית תשתתף באירוע גדול במדריד בו ישתתפו גם קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות, כולל מנהיגים שמעודדים התבוללות. 

ל'בחדרי חרדים' נודע שמספר אנשים כולל רבנים שהוזמנו לאירוע, סירבו להגיע מאחר והמקום לא עומד תחת כללי היהדות הבסיסיים. ראשי קהילות ורבנים מקומיים מנצלים את חוסר הידע שיש לרבים במדריד לגבי יהדות, ומארגנים להם אירועים שבהם כולם יחד מתערבבים, אורתודוקסים, רפורמים וקונסרבטיבים. אין פיקוח על האוכל שנמצא שם, הכל הפקר. 

לפני מספר ימים פרסמה הקהילה היהודית במדריד מכתב שבו התלוננה שמכפישים את הפדרציה היהודית של ספרד, ומכפישים גם את בית הספר אבן גבירול, אך לא הגיבה עניינית על הטענות של התבוללות, של אכילת בשר טרף ושל אירועים המנוגדים להלכה שמתרחשים מעת לעת במקום.

ספרד מדריד התבוללות יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד