כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"לפנים מושרת הדין"

יצא מעזה אחרי חצי שנה וגילה: הבנק גילח 13 אלף שקל

מילואימניק יצא להפוגה ושמע על מתווה ההקלות למילואמניקים של בנק ישראל. בצאתו מעזה גילה לחרדתו שהבנק מחק מחשבונו 13 אלף שקלים | כך זה נגמר

יצא מעזה אחרי חצי שנה וגילה: הבנק גילח 13 אלף שקל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

חצי שנה (!) כמעט בלי הפסקה חגי נמצא במילואים, חלק ניכר מהזמן בעזה. באחת ההפוגות שמע שבנק ישראל פרסם מתווה הקלות למילואימניקים שיש להם הלוואה בבנק - דחייה של 3 חודשים בלי ריביות ובלי עמלות.  זה התאים מאוד לחגי אז הוא פנה לבנק שלו, 'מזרחי טפחות', וקיבל אישור לבקשה. וחזר לעזה. 

בפעם הבאה שיצא, גילה לתדהמתו שהבנק גילח מהחשבון שלו 13 אלף ש"ח. כשפנה לבנק, נענה שהתשובה החיובית שקיבל על הבקשה לדחות את ההלוואה היתה שגויה: זה רלבנטי רק להלוואות עד 100 אלף ש"ח, ואילו שלו גבוהה יותר. ומכיוון שקיבל דחייה, חוייב בסכום נאה של ריביות ועמלות. 

חגי ניסה לשכנע: הטעות היתה שלכם, לא ייתכן שאני אשלם את המחיר. זה לא ממש עזר. הוא פנה לתוכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל והכסף הוחזר לו.

ממזרחי טפחות נמסר: "על-פי מתווה בנק ישראל, הפטור מריבית על דחיית הלוואות, מוגבל להלוואות עד לסכום של 100 אלף ₪. לאחר שנמסר ללקוח, בטעות, שיקבל פטור מריבית גם על הלוואה של 300 אלף ₪, פעל מנהל הסניף מול הגורמים הרלוונטיים בבנק כדי לאשר, לפנים משורת הדין, את ההחזר, ואף הודיע על כך ללקוח לפני מספר ימים. בד בבד, פנייתכם הגיעה, האישור התקבל – ובא לציון גואל.

שירות מילואים בנק מזרחי טפחות הלוואה מתווה הקלות בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד