כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"התנהלות כוחנית"

בגלל החל"ת: חברת התעופה הכריזה על סכסוך עבודה

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב"ארקיע", בשל החלטה חד צדדית וחסרת תום לב של ההנהלה לכפות חל"ת על חלק מעובדי החברה למרות התאוששות שוק התעופה ותוך שהחברה מגייסת עובדים חדשים לשורותיה | מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה, עו"ד רועי בליטנטל: "התנהלות הנהלת החברה בחוסר תום לב ובכוחניות, פוגעת בעובדות ובעובדים המסורים שלה, ועלולה לפגוע בעשרות אלפי נוסעים ערב חג הפסח"

בגלל החל"ת: חברת התעופה הכריזה על סכסוך עבודה
מטוס ארקיע בנתב"ג צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת ארקיע. אם לא ינוהל מו"מ מתוך רצון להגיע להסכמות בנושאים שבלב סכסוך העבודה – יוכלו יותר מ-400 העובדים לנקוט צעדים ארגוניים מ-18 באפריל 2024, לפני חג הפסח.

עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, נרתמו עובדי ארקיע ונציגות העובדים למצוא פתרונות על מנת לסייע לחברה לצלוח את המשבר, כולל הוצאה של כמאה מעובדי החברה לחל"ת עד סוף מארס 2024. עם זאת, הודיעה הנהלת החברה הודיעה באופן חד-צדדי וברגע האחרון, כי חלק מהעובדים יישארו בחל"ת, חרף ההתאוששות בשוק הטיסות. במקביל, פועלת החברה לגייס בתקופה זו עובדים חדשים, כאשר עובדים ותיקים לא מוחזרים לעבודה.

בימים האחרונים התריע איגוד עובדי התחבורה מפני הכרזת סכסוך עבודה בפני מנכ"ל החברה, עוז ברלוביץ', אבל לא התקבלה כל התייחסות מצד ההנהלה.

משה שי, פלאש 90מטוסי ארקיע בנתב"גצילום: משה שי, פלאש 90

מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה, עו"ד רועי בליטנטל מסביר כי "על אף השותפות שנרקמה לכאורה בין ההסתדרות ונציגות העובדים להנהלת החברה, נראה שהחברה בחרה להפר את האמון שניתן בה על ידי ההסתדרות ונציגות העובדים ולזלזל בהתגייסות עובדיה המסורים של החברה במהלך מחצית השנה שחלפה. הנהלת החברה פועלת בחוסר תום לב, פוגעת בעובדות ובעובדים המסורים שלה, ועלולה אף לפגוע בעשרות אלפי נוסעים ערב חג הפסח".

לדברי מנהלת חטיבת התעופה באיגוד עובדי התחברה, עו"ד קרן קלפר: "מאכזב לגלות כי אף על פי שעובדי ארקיע המסורים מוכיחים שוב ושוב כי הם הראשונים להיכנס מתחת לאלונקה במצבי משבר, גם ההנהלה החדשה בחברה מחליטה לנצל באופן ציני את המצב ולפעול באופן כוחני וחד צדדי תוך כפיית חל"ת על עובדים, כשהשוק בהתאוששות וההנהלה אף מגייסת עובדים חדשים. תמוה כי במקום לגלות הוכרה לעובדים ואחריות למצבה הכלכלי של החברה ערב חג הפסח, ההנהלה בוחרת לנקוט בצעד דורסני שכזה, תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים שהתגייסה לטובת החברה מראשית המלחמה".   

יו"ר ועד עובדי ארקיע, ניצן בן-ארי הוסיף ואמר: "אני מצר על כך שהנהלת החברה לנקוט בפעולה דורסנית וחד צדדית כלפי ציבור של עובדים מסורים שלא מוחזרים לעבודתם, ובפרט בזמן שהחברה במגמת התאוששות ובתהליכי קליטה וגיוס של עובדים ומנהלים בהסכמים אישיים. העובדים נרתמו לסייע לחברה לאורך חודשים וגילו הבנה כאשר החברה הייתה במצוקה בעקבות המלחמה שפרצה, אבל החברה היום לא במצב שהייתה נתונה בתחילת המלחמה ועל החברה להעריך את תרומת העובדים ולהחזיר מהחל"ת מיד את העובדים הנותרים. מועצת העובדים תעשה הכל כדי שהעובדים המסורים שלנו יחזרו מיד לעבודה".

ארקיע סכסוך עבודה שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד