כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מתחם חדשני

חיסכון של מיליונים: תאגיד השידור 'כאן' עוזב את תל אביב

מתוך כוונה לצמצם עלויות ולהביא לחיסכון בכספי ציבור תאגיד השידור הישראלי נפרד מהסניף הוותיק בלב ת"א, ועובר למרכז שידור חדשני ב"פארק נעימי" | המתחם החדש כולל אולפן חירום לעת מלחמה, אולפני טלוויזיה, רדיו ופודקאסטים מתקדמים וסטודיו חדשני לדיגיטל ופרומו

חיסכון של מיליונים: תאגיד השידור 'כאן' עוזב את תל אביב
אולפני תאגיד השידור הציבורי - כאן צילום: שי אפשטיין

"כאן", תאגיד השידור הישראלי, יעבור ביום ראשון הקרוב (7 באפריל 2024) למרכז שידור חדשני באזור המרכז, שיחליף את הסניף התל אביבי הוותיק, שבו פעל התאגיד במהלך שמונה השנים האחרונות. הסניף החדש יפעל במקביל למשכנו המרכזי של התאגיד בירושלים, שבו מרוכזים המטה וחטיבת החדשות, אולפני הרדיו והטלוויזיה וממנו משודרים מרבית שידוריו, ובמקביל לסניף הצפוני של התאגיד – בחיפה ולסניף הדרומי – בבאר שבע.

המעבר מלב תל אביב לצומת מסובים, בהחלטה של מועצת והנהלת תאגיד השידור הישראלי, יצמצם עלויות באופן משמעותי ויביא לחיסכון בכספי ציבור בהיקף של מיליוני שקלים לכל אורך 10 שנות הפרויקט. מרכז השידורים החדש – קטן באופן משמעותי מהסניף הוותיק ברחוב קרמניצקי בתל אביב, חדיש, מודרני ועלויותיו נמוכות בהרבה.

שי אפשטייןאולפני תאגיד השידור הציבורי - כאןצילום: שי אפשטיין

270 עובדי ועובדות התאגיד בתל אביב יעברו למרכז השידורים החדש בפארק נעימי שבצומת מסובים והמעבר צפוי לפתור גם שתי בעיות מרכזיות שעימן מתמודד התאגיד מיום הקמתו – העובדה שטרם נמצא אולפן חלופי ראוי שיוכל להחליף בעת הצורך את האולפן המרכזי בירושלים (למשל בעת תקלה טכנית משמעותית, או פגיעה משמעותית בבניין), וכן – העובדה שהתאגיד לא החזיק עד כה אולפן פעיל לעת חירום ומלחמה, שיאפשר שידורי חדשות רציפים ומוגנים גם בעת לחימה ממושכת והתקפות טילים לעבר שטח ישראל.

מרכז השידורים החדש כולל חללי עבודה חדשניים, דסק חדשות מודרני, חדרי עריכה, סאונד, שני אולפני טלוויזיה (אחד מהם בתוך ממ"ד), ארבעה אולפני רדיו-מצולם (אחד מהם בתוך ממ"ד), חדרי הקלטת פודקאסטים וסטודיו עבודה וצילומים נרחב עבור חטיבת הדיגיטל ומחלקת הפרומו.

במרכז מתחם השידורים ממוקם אולפן טלוויזיה נרחב, שעוצב ע"י אבי פחימה (סטודיו "פורמה") שיאפשר שורה של זוויות צילום משתנות – אל קו הרקיע של ת"א, אל פארק אריאל שרון הסמוך, אל חדר החדשות ואל אולפני הרדיו.

אוליביה פיטוסי, פלאש 90אולפני תאגיד השידור הציבורי 'כאן'צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חללי העבודה שעוצבו ע"י בן בירן, יאפשרו לעובדים עבודה היברידית מהמשרדים ומהבית באמצעות אפליקציה, ובכך יאפשרו צמצום עמדות ועלויות שטחי עבודה.

"פארק נעימי" של היזם מיקי נעימי, שייחנך במהלך שנת 2024, הוא ממרכזי העסקים וההייטק הגדולים בישראל – הוא משתרע על פני כ-350 אלף מ"ר של מרחבי עבודה בשורת בניינים ומתחמים שונים. הוא כולל אגם אקולוגי, לצד שטחי חניה בהיקף של כ-100 אלף מ"ר, שישרתו את העובדים ואת מבקרי הפארק. המרכז מאפשר גישה והגעה נוחה למחלף קיבוץ גלויות, כביש מס' 1, נמל התעופה בן גוריון ובהמשך יעבור בסמוך אליו גם הקו הסגול של הרכבת הקלה.

גיל עומר, יו"ר התאגיד אומר כי "עם המעבר למרכז החדש התאגיד ישדרג את יכולותיו ואת תנאי השידור שבהם הוא פועל. כיום חשיבותו של שידור ציבורי חזק, בחירום ובשגרה, ברורה אף יותר מתמיד, נמשיך לשרת את הציבור מהשטח ומהאולפנים בכל רחבי הארץ, באומץ וללא משוא פנים."

אוליביה פיטוסי, פלאש 90אולפני תאגיד השידור הציבורי 'כאן'צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד הוסיף ואמר: "מרכז השידורים החדש של התאגיד באזור המרכז, יקפיץ את כאן לעידן טכנולוגי ושידורי חדש – עם אמצעי השידור, ההפקה והעריכה המתקדמים ביותר, ויאפשר לעובדות ולעובדים לפעול בתנאי היצירה הטובים ביותר שיש. המרכז החדש יאפשר שידור רציף של דיגיטל, טלוויזיה ורדיו גם בעת מלחמה או חירום. המעבר מלב ת"א למסובים יאפשר חיסכון משמעותי של מיליונים לאורך כל שנות הפרויקט, שיושקעו בתוכן חדש עבור צופי התאגיד ולחיזוק תעשיית הטלוויזיה בישראל. אני מבקש להודות ליו"ר המועצה, לחברי וחברות המועצה ולכל צוות המעבר בראשות רונית מימון, שפעלו במרץ להגשים את היוזמה הזו."

תאגיד השידור הישראלי תאגיד השידור הציבורי תאגיד השידור כאן כאן חדשות כאן 11 תל אביב אור יהודה פארק נעימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד