כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נמלטו מהבית

הרב מתאר את רגע רעידת האדמה: "דברים התחילו לזוז"

הרב שלוימי טביב, שליח חב"ד בטייוואן, תיאר את הרגעים המפחידים בהם התרחשה רעידת האדמה ומשפחתו רצה למחסה. שני ישראלים נתקעו באחת המנהרות שקרסו חלקית וחולצו בשלום

הרב מתאר את רגע רעידת האדמה: "דברים התחילו לזוז"
הרב שלוימי טביב, שליח חב"ד בטייוואן על רקע ההריסות צילום: COLlive

רעידת אדמה בעוצמה 7.4, ואחריה כמה רעידות משנה עזות, פקדו את החוף המזרחי של טייוואן ביום רביעי בבוקר, לפחות תשעה בני אדם נהרגו ונפצעו קרוב לאלף איש, כך לפי רשות הכיבוי של טייוואן.

רעידת האדמה שמוטטה מבנים וגרמה למפולות, הייתה הגדולה ביותר שפגעה בטייוואן מזה 25 שנים והורגשה גם בחלקים מסין. מוקד הרעש היה בעיר הוואלין, אזור הררי עם נתיבי תחבורה העוברים במנהרות. חלק מהמנהרות קרסו, ודווח על אנשים לכודים. רעידת האדמה התרחשה בסביבות השעה 8:00 בבוקר שעון מקומי בטייוואן.

חברת החשמל של טייוואן (TAIPOWER) דיווחה כי יותר מ-87,000 בתים במדינה היו ללא חשמל. לפי סוכנות הידיעות המרכזית של טייוואן, מדובר ברעידת האדמה החזקה ביותר במדינה מאז 1999, כאשר רעידת אדמה בעוצמה של 7.6 הביאה למותם של 2,400 בני אדם.

הרב שלומי טביב , שליח חב"ד בטייוואן, מתגורר עם משפחתו בעיר הבירה טייפה. הוא תיאר בפני אתר COLlive את הרגעים המפחידים בהם התרחשה רעידת האדמה.

"אנחנו גרים בקומה השלישית מעל בית חב"ד. בסביבות 8 בבוקר אירעה רעידת אדמה חזקה, דברים התחילו לזוז לכל עבר והעירו את ששת ילדינו. אשתי רחל, ואני לקחנו אותם במהירות ורצנו לקומת הקרקע, לפי ההנחיות במקרים כאלה".

איך הגיבו הילדים?

"כמובן הם פחדו אבל התנהגו כמו גיבורים. אנחנו כאן כבר 13 שנה והתרגלנו למצבים דומים, אבל הפעם רעידת האדמה הייתה חזקה מאוד. יש נפגעים ונעדרים, המספרים עדיין לא פורסמו. ככל שידוע הישראלים והקהילה היהודית לא נפגעו".

מסתבר שרעידות אדמה נפוצות בטייוואן, אך רעידת האדמה הנוכחית הייתה יוצאת דופן בעוצמתה וגרמה לנפגעים רבים. הרב לוי סרוגו, מבית חב"ד שבטייוואן, אמר כי נגרם נזק כבד לרכוש. שני ישראלים נתקעו באחת המנהרות שקרסו חלקית וחולצו בשלום.

בית חב"ד טייוואן רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד