כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
והקב"ה מצילנו מידם

בעיראק מתכננים לשלוח 12 אלף לוחמים מוסלמים לגבול ירדן

מילציות בעיראק מתכננות לשלוח 12 אלף לוחמים עם נשק קל ובינוני, משגרי נ”ט, טילים טקטיים כדי שהם יצטרפו להגנה על הפלסטינים וכנקמה על "פגיעה בכבוד המוסלמים"

בעיראק מתכננים לשלוח 12 אלף לוחמים מוסלמים לגבול ירדן
לוחם מיליציה צילום: דוברות החות'ים

בכוונת מיליציות פרו איראניות לחמש כוח צבאי בירדן נגד ישראל. אבו עלי אלעסכרי, דובר גדודי חיזבאללה, אמר כי ההתנגדות האיסלאמית בעיראק סיימה את ההכנות לספק ל”אחים בהתנגדות האסלאמית” בירדן ציוד שיספיק ל-12 אלף לוחמים, הכולל נשק קל ובינוני, משגרי נ”ט, טילים טקטיים, חימושים וטונות של חומרי נפץ, כדי שהם יצטרפו להגנה על הפלסטינים וכנקמה על פגיעה בכבוד המוסלמים “מצד בני הקופים והחזירים” (כינוי אנטישמי ליהודים), כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

אלעסכרי גם מסר תנחומים למנהיג איראן, עלי חמינאי, על מותו של המפקד הבכיר בכוח קדס, מחמד רזא זאהדי, “בעקבות תקיפה ציונית-אמריקנית נגד הקונסוליה של איראן בדמשק”.

תנועת האצילים, מיליציה עיראקית הפרו-איראנית, גינתה בחריפות בהודעה מטעמה את “פעולת הטרור האכזרית של הישות הציונית נגד בניין שגרירות איראן בדמשק” וציינה כי הם רואים בכך קריאת תיגר על הנורמות וההסכמים הבינלאומיים.

לדבריהם, התקיפה היא שוות ערך להכרזת מלחמה נגד איראן. המיליציה הדגישה את תמיכתה בזכות להגנה עצמית של איראן ואת זכותה להגיב להפרות אלו. עוד ציינו כי הם מוכנים לנקוט בכל צעד בתגובה להפרות “הכיבוש”.

עוד דווח, כי שגריר איראן בבגדאד, מחמד כאט’ם אל-י צאדק, נועד עם יו”ר “הגיוס העממי” (ארגון הגג של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק), פאלח אלפיאצ’. השניים דנו במצב הביטחוני באזור ובחיזוק שיתוף הפעולה הבילטרלי בין המדינות לשם חיזוק הביטחון והיציבות.

שגריר איראן הביע את הערכתו למיליציות השיעיות בעיראק על חלקן במאבק בטרור ובהבטחת הביטחון בגבולות והדגיש את רצונה של טהראן בחיזוק הקשרים בין שתי המדינות בתחומים שונים. אלפיאצ’ הביע את הערכתו לסיוע הנמשך מצד איראן לחיזוק היציבות בגבולות ובאזור והדגיש את הצורך בשמירת שיתוף הפעולה הביטחוני בין ממשלת עיראק ואיראן.

מלחמת חרבות ברזל עיראק ירדן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד