כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"הישראלים התפרצו"

רשת NBC: השר רון דרמר השתולל בבפגישה עם בכירים אמריקאים

דיווח בארה"ב כי השר רון דרמר החל לצעוק במהלך פגישה עם בכירים אמריקאים בדיון על עזה. הפגישה התחממה לאחר שהאמריקאים הטילו ספק בתוכנית ישראלית לפנות יותר ממיליון אזרחים פלסטינים מרפיח ולשכן אותם באוהלים

רשת NBC: השר רון דרמר השתולל בבפגישה עם בכירים אמריקאים
רון דרמר צילום: מתוך הטוויטר שלו

פגישה וירטואלית נערכה ביום שני בין בכירים אמריקאים וישראלים, לדיון בתוכניות ישראל לפלישה קרקעית לרפיח בעזה. אך הפגישה התלהטה, לאחר שהאמריקאים דחו את הצעת ישראל לפנות אזרחים פלסטינים השוהים שם, כך סיפרו בכירים אמריקאים לרשת NBC.

רון דרמר, השר לעניינים אסטרטגיים של ישראל, החל לצעוק ולנופף בידיו כשהגן על התוכנית הישראלית. גורמים אמריקאים בפגישה, כולל היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ושר החוץ אנטוני בלינקן, שמרו על קור רוח ולא הגיבו על כך, אמרו הגורמים.

ישראל הציגה תוכנית להעביר 1.4 מיליון אזרחים במשך מספר שבועות מרפיח לאוהלים שיוקמו מצפון לעיר, אמרו הבכירים האמריקאים. אבל ההצעה הישראלית לא כללה תוכניות לטיפול בצרכי תברואה, כמה מזון או מים יידרשו, או מהיכן כל זה יגיע.

כשבכירים אמריקאים אמרו שהם לא רואים את הרעיון כמציאותי,  "הישראלים התפרצו" כך לדברי הבכירים האמריקאים.

שני גורמים בממשל אמרו לרשת NBC כי זו כבר שגרה ארוכה שהשר דרמר נסער במהלך פגישות עם הצד האמריקני.

עוד דווח, כי ישראל לא הציגה פרטים ספציפיים לגבי פלישה קרקעית ממשית לרפיח. תוכניות אלו צפויות להיות במוקד השיחות במהלך פגישה נוספת בין גורמים רשמיים בארה"ב וישראל שתתקיים בשבוע הבא.

גורם ישראלי שהשתתף בפגישה אמר כי התיאור של רשת NBC הוא "מצג שווא של מה שהתרחש בחדר. הפגישה הייתה בונה ומכבדת, גם בזמן חילוקי דעות. לא היו צעקות בשום שלב".

בנוסף לסאליבן ובלינקן, היו לפחות עוד שבעה בכירים נוספים מהבית הלבן, מחלקת המדינה והפנטגון בפגישה הוירטואלית. הנציגות הישראלית כללה את דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי.

צחי הנגבי רון דרמר ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד