כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא נחשפה בעבר

בינה מלאכותית: כך זיהתה ישראל 37,000 מטרות של חמאס

מקורות מודיעין ישראלים חושפים שימוש במערכת 'לבנדר' במלחמה בעזה. "זה חסר תקדים בזיכרוני", אמר קצין מודיעין אחד שהשתמש ב"לבנדר"

בינה מלאכותית: כך זיהתה ישראל 37,000 מטרות של חמאס
תקיפה בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

צה"ל השתמש במאגר מידע שמופעל על ידי בינה מלאכותית שלא נחשף בעבר. המאגר זיהה בשלב מסוים 37,000 מטרות פוטנציאליות על סמך הקשרים שלהם לחמאס, כך על פי מקורות מודיעין המעורבים במלחמה ששוחחו עם ה'גארדיאן'.

גורמים שהתראיינו ל"גרדיאן", סיפקו הצצה נדירה לחוויות ממקור ראשון בשימוש במערכת ה-AI, שסייעה בזיהוי מטרות במהלך המלחמה. מהלך ששינה את היחסים בין אנשי הצבא לטכנולוגיה.

"זה חסר תקדים בזיכרוני", אמר קצין מודיעין אחד שהשתמש ב"לבנדר", הוא אמר כי הוא בוטח יותר ב"מנגנון סטטיסטי", מאשר חייל שנמצא באבל. "כולם שם, כולל אני, איבדו אנשים ב-7 באוקטובר. המכונה עשתה את זה בקור רוח. וזה הקל על זה". קצין אחר סיפר על חיסכון בזמן בזכות אותה מערכת. לבנדר פותחה על ידי יחידה 8200.

מצה"ל נמסר: "צה"ל אינו משתמש במערכת בינה מלאכותית המזהה פעילי טרור או מנסה לחזות אם אדם הוא מחבל", נמסר. "מערכות מידע הן רק כלים עבור אנליסטים בתהליך זיהוי היעד".

עוד דווח, כי בשבועות ובחודשים שלאחר ה-7 באוקטובר, המודל הזה לאישור תקיפות על מטרות אנושיות הואץ באופן דרמטי, לפי המקורות. עם התגברות ההפצצות של צה"ל על עזה, דרשו המפקדים רצף של מטרות.

"כל הזמן לחצו עלינו: 'תביאו לנו עוד מטרות'. הם ממש צעקו עלינו", אמר קצין מודיעין אחד. "אמרו לנו: עכשיו אנחנו צריכים לפרק את חמאס, לא משנה מה המחיר. מה שאתם יכולים, אתה מפציצים".

כדי לענות על דרישה זו, צה"ל הסתמך במידה רבה על לבנדר כדי ליצור מאגר מידע של אנשים הנחשבים כבעלי מאפיינים של לוחם הג'האד האסלאמי או חמאס.

 

לבנדר מלחמת חרבות ברזל חמאס הג'יהאד האיסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד