כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
טוענים לרצח עם

בריטניה: שופטים בכירים דורשים להפסיק את חימוש ישראל

שופטי בית המשפט העליון לשעבר בבריטניה אומרים כי חימוש ישראל על ידי בריטניה מפר את החוק הבינלאומי. בלעדי: יותר מ-600 עורכי דין בולטים חתמו על מכתב שקורא להפסיק את היצוא כ'צעד למניעת' רצח עם

בריטניה: שופטים בכירים דורשים להפסיק את חימוש ישראל
פעילות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

שלושה שופטי בית המשפט העליון לשעבר בבריטניה, כולל נשיאת בית המשפט לשעבר ליידי הייל, נמנים עם יותר מ-600 עורכי דין, אקדמאים ושופטים בכירים בדימוס המזהירים כי ממשלת בריטניה מפרה את החוק הבינלאומי בכך שהיא ממשיכה לחמש את ישראל, כך דיווח ה'גארדיאן'.

במכתב לראש הממשלה כתבו החותמים, הכוללים גם שופטי בית המשפט לערעורים לשעבר ויותר מ-60 חברי פרלמנט, כי המצב הנוכחי בעזה הוא "קטסטרופלי" וכי לאור קביעת בית הדין הבינלאומי כי יש הוא סיכון סביר לביצוע רצח עם , בריטניה מחויבת על פי חוק לפעול למניעתו.

המכתב בן 17 העמודים, המהווה גם חוות דעת משפטית, נשלח ביום רביעי בערב: "אמנם אנו מברכים על הקריאות ההולכות וגדלות של ממשלתך להפסקת הלחימה ולכניסת סיוע הומניטרי, אך בו זמנית בחרת להמשיך את מכירת הנשק לישראל" נכתב.

במכתב הם קוראים לממשלה לפעול להפסקת אש קבועה ולהטיל סנקציות "על יחידים וגופים שהשמיעו הצהרות המסיתות לרצח עם נגד פלסטינים". במכתב הם קוראים להחזרת המימון לאונר"א. לאחר שעובדים באונר"א היו מעורבים בפיגועים ב-7 באוקטובר.

ראש ממשלת סקוטלנד, חומזה יוסף, הזהיר כי בסירוב להפסיק את מכירת הנשק לישראל, "בריטניה נמצאת בסכנה להיות שותפה להרג של אזרחים חפים מפשע".

משמעות המכתב אינה טמונה רק במספר החותמים אלא בעובדה שהוא נחתם על ידי שופטים בכירים בדימוס, שבדרך כלל נרתעים מלהגיב בפומבי בנושאים רגישים מבחינה פוליטית.

 

בריטניה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד