כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בתיאום עם הרש"פ

ישראל נעזרה באנשי פת"ח לאבטחת הסיוע - חלקם נהרגו

קבינט המלחמה אישר להיעזר באנשי ביטחון עזתים המזוהים עם הפת"ח לאבטחת הסיוע ההומניטרי, זאת בתיאום עם בכיר הרשות הפלשתינית, ראש המודיעין מאג'ד פרג'

ישראל נעזרה באנשי פת"ח לאבטחת הסיוע - חלקם נהרגו
סיוע הומניטרי של צבא ארה"ב לעזה צילום: צבא ארצות הברית

בשבועות האחרונים אישר קבינט המלחמה להיעזר בתושבי עזה המזוהים עם פת"ח באבטחת הסיוע ההומניטרי. יחד איתם אישר הקבינט היעזרות באנשי הסהר האדום הפלשתיני, כך לפי דיווח "ישראל היום". 

לפי הדיווח, המהלך תואם עם בכיר הרשות הפלשתינית, ראש המודיעין הכללי ברשות מאג'ד פרג' - ששמו עלה יותר מפעם אחת בישראל כמועמד לניהול עזה ושיקומה ביום שאחרי המלחמה. 

אנשי פת"ח שאיבטחו את הכנסת הסיוע לעזה ביום ראשון חמושים באלות בלבד, וחלק מהם נהרגו בידי אנשי חמאס. 

גורם ביטחוני אמר: "נתניהו מתנגד להכנסת פת"ח ביום שאחרי, אך לא כעת כאשר צה"ל נמצא בתוך הרצועה. עדיף להציב בחזית גורמים מקומיים שיאבטחו את השיירות". 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לפרסום על התיאום של ישראל עם הרש״פ: "הדיווח לפיו ישראל נעזרת באנשי ביטחון עזתים מהפת"ח הוא בושה וחרפה. הקבינט הקטן שבוי עדיין בקונספציה שבצד השני יש פרטנר שאפשר לעבוד איתו". 

"אני ממליץ לשר הביטחון גלנט להציץ בסקרים שנערכו ברשות הפלסטינית, שם יגלה את התמיכה האדירה בטבח שביצע חמאס בשבעה באוקטובר. לא מחליפים טרור בגורמי טרור אחרים - הגיע הזמן למשילות ישראלית מלאה", אמר.

הרשות הפלסטינית פת"ח סיוע הומניטרי עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד