כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ההיערכות לתגובה איראנית

שיבושי ה-GPS מגיעים למרכז הארץ: מיקום הנהגים מוצג בביירות

ברקע החשש מתגובה איראנית לחיסול הבכירים בדמשק בתחילת השבוע, נהגים במרכז הארץ דיווחו על תקלות מיקום באפליקציות ניווט - שמציגות את מיקומם בביירות

שיבושי ה-GPS מגיעים למרכז הארץ: מיקום הנהגים מוצג בביירות
אילוסטרציה צילום: pixabay

תושבים ממרכז הארץ - בתל אביב, רמת גן וראשון לציון - עדכנו כי waze מראה את המיקום שלהם כאזור ביירות, זאת אחרי חודשים בהם תושבי הצפון סובלים מבעיה דומה. 

שיבושי ה-GPS בצפון הארץ, נועדו לשבש חדירת רחפנים ומזל"טים של חיזבאללה. לפי ההערכות, השיבושים האחרונים במרכז הם כחלק מהעירכות לתגובה איראנית לחיסול הבכירים בדמשק.

בתחילת המלחמה נמסר ממערך הסייבר בעקבות השיבושים בצפון כי "במהלך הלחימה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים שונים. על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתופעות שונות וזמניות ביישומים מבוססי מיקום".

באדיבות המצלםוויז הבוקרצילום: באדיבות המצלם

נזכיר כי במערכת הביטחון ובשאר מוסדות המדינה נערכים באופן חשאי לאפשרות של נקמה איראנית מפתיעה על חיסולו בדמשק של מוחמד רזא זאהידי בכיר בכוח קודס ביום שני. תגובה קשה של האיראנים עלולה להוביל לתרחיש של מלחמה בהיקף מלא.

במערכת הביטחון מתדרכים כי צה"ל העלה את רמת הדריכות בזירה הצפונית וסביב העיר אילת - בדגש על יחידות הבקרה האוויריות וההגנה האווירית מחשש לתגוה איראנית כבר בשמן הקרוב. חיילים וקצינים במילואים שכבר הוקפצו בראשית המלחמה בצווי 8, קיבלו לאחרונה הודעות ושיחות טלפון כדי לבדוק זמינות להקפצה ותגבור.

 

 

איראן waze GPS מוחמד רזא זאהדי ביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד