כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
על מה הם דיברו?

טראמפ שוחח עם יורש העצר הסעודי

לא ברור על מה הנשיא לשעבר דן עם הנסיך מוחמד בן סלמאן, אבל הדיווח על השיחה הגיע תוך כדי משא ומתן של ממשל ביידן עם הסעודים על תוכנית שלום במזרח התיכון

טראמפ שוחח עם יורש העצר הסעודי
בן סלמאן צילום: פלאש 90

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שוחח לאחרונה עם שליט סעודיה בפועל, הנסיך מוחמד בן סלמאן, זאת השיחה הראשונה שלהם שנחשפה מאז טראמפ עזב את תפקידו בינואר 2021, כך על פי שני מקורות ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

לא ברור במה דנו השניים והאם זו הייתה השיחה היחידה שלהם מאז עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן. לא נציגיו של טראמפ ולא גורם רשמי בממשלת סעודיה הגיבו לבקשות להגיב.

הדיווח על השיחה שלהם מגיע בזמן שממשל ביידן עסוק במשא ומתן עם הסעודים במטרה לכונן שלום במזרח התיכון, תוך בנייה על קשרים דיפלומטיים בין ישראל למספר מדינות ערביות שנרקמו בממשל טראמפ.

אם הנשיא ביידן יצליח להשיג מגה-דיל משולש - שיכלול ככל הנראה הסכם שלום סעודי-ישראלי, מחויבות ישראלית לפתרון שתי מדינות, אמנת הגנה של ארה"ב-סעודיה והבנות בין ארה"ב לסעודיה על תוכנית גרעין אזרחית בסעודיה. - הוא יזדקק לתמיכה של שני שלישים מהסנטורים כדי לאשרר את האמנה בין ארה"ב לסעודיה. טראמפ, בתור המועמד הרפובליקני עשוי לחסום כל הסכם כדי לא לתת לממשל ביידן הישגים חסרי תקדים.

יורש העצר הסעודי הוא לא המנהיג הזר היחיד איתו טראמפ שוחח לאחרונה. בחודש שעבר הוא אירח את ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן באחוזתו בפלורידה, הפגישה השנייה שקיימו בשנתיים האחרונות. אדם המקורב טראמפ אמר שאורבן ביקש את הפגישה.

סעודיה מלחמת חרבות ברזל טראמפ מוחמד בן סלמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד