ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"חלופות מופרכות"

ביקורת במערכת הפוליטית לאחר שישראל נעזרה בגורמי פת"ח

סערה במערכת הפוליטית לאחר שדווח כי קבינט המלחמה אישר בשבועות האחרונים להיעזר באנשי ביטחון תושבי עזה המזוהים עם הפת"ח כדי לאבטח הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה. בן גביר: "הגיע הזמן למשילות ישראלית מלאה". סער: "בדרג המדיני והצבאי ממשיכים להתעסק בחלופות חסרות סיכוי"

ביקורת במערכת הפוליטית לאחר שישראל נעזרה בגורמי פת"ח
סיוע הומניטרי של ארגוני סיוע צילום: World Central Kitchen

במערכת הפוליטית מותחים הבוקר (חמישי) ביקורת על הדיווח כי קבינט המלחמה אישר בשבועות האחרונים להיעזר באנשי ביטחון תושבי עזה המזוהים עם הפת"ח, למרות הצהרות ראש הממשלה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "הדיווח לפיו ישראל נעזרת באנשי ביטחון עזתים מהפת"ח הוא בושה וחרפה. הקבינט הקטן עדיין שבוי בקונספציה שבצד השני יש פרטנר שאפשר לעבוד איתו. אני ממליץ לשר הביטחון גלנט להציץ בסקרים שנערכו ברשות הפלסטינית, שם יגלה את התמיכה האדירה בטבח שביצע חמאס בשבעה באוקטובר. לא מחליפים טרור בגורמי טרור אחרים - הגיע הזמן למשילות ישראלית מלאה".

השרה אורית סטרוק כתבה: "הרשות הפלסטינית היא הבעיה ולא הפתרון. היא מתקצבת טרור עפ"י חוק, מחנכת ומסיתה לטרור באופן מאורגן, דורסת בפומבי ובכוונה את ההסכמים עליהם חתמה, ופועלת נגדנו בזירה הבינלאומית. הכנסתה לפעילות כלשהי בעזה - היא טעות אסטרטגית הרת-אסון, ופעולה נטולת סמכות. אדרוש הבהרות בישיבת הממשלה".

גם יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער התייחס לעזרה שביקשה ישראל מגורמי פת"ח לאבטחת הסיוע ההומניטרי בעזה, וטען כי מדובר בחלופה "מופרכת".

"לצערי, במקום לאמץ את הצעתי להקים ממשל הומניטרי מיוחד בעזה, ממשיכים בדרג המדיני והצבאי לעסוק בכל מיני חלופות מופרכות וחסרות סיכוי להצליח. נכון להיום: זה או ישראל או חמאס", מסר סער.

"ללא ממשל הומניטרי מיוחד - חמאס ימשיך להשתלט ולחלק סיוע הומניטרי ולחזק את מעמדו מול האוכלוסייה ברצועת עזה. כך מדיניות קבינט המלחמה מרחיקה את ישראל מהיעד של השמדת היכולות השלטוניות של חמאס".

חה"כ זאב אלקין כתב: "הניסיון הכושל לתת דריסת רגל בעזה לרשות הפלסטינית, בניגוד מוחלט לעמדת רוב חברי הקבינט ולהצהרות רה״מ, מלמד פעם נוספת שהרש״פ, שאינה יודעת לשלוט אפילו בג׳נין ובטול כרם, היא לא הפתרון לחמאס בעזה. האם נתניהו מקדם את ההשתלטות של הרש״פ על עזה בניגוד מוחלט להצהרותיו הפומביות?".

כזכור, על פי דיווח בישראל היום, קבינט המלחמה אישר בשבועות האחרונים להיעזר באנשי ביטחון תושבי עזה המזוהים עם הפת"ח כדי לאבטח הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה מפני השתלטות של חמאס.

על פי דיווח ב'ישראל היום', מדובר גם באנשי ביטחון עזתים המזוהים עם הפת"ח וגם עם הסהר האדום הפלשתיני. ישראל תיאמה את המהלך עם בכיר הרשות הפלשתינית, ראש המודיעין הכללי ברשות מאג'ד פרג'.

רק ביום ראשון האחרון אבטחו אותם גורמי פת"ח את כניסת המשאיות עם הסיוע ההומניטרי לעיר עזה. על פי מקורות ביטחוניים בישראל הם היו חמושים באלות בלבד, ללא נשק. על פי דיווחים בעזה, חלק מהם נהרגו על ידי אנשי חמאס.

לפני שלושה שבועות פרסם העיתונאי סולימאן מסוודה כי בדיונים סגורים שמו של מאג'ד פרג' עלה כמועמד מטעם שר הביטחון יואב גלנט לנהל זמנית את החיים האזרחיים של תושבי עזה ואבטחת הסיוע ההומניטרי. פר'ג נחשב מקורב לראש הרשות אבו מאזן.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כמה פעמים כי ביחס ליום שאחרי עזה לא תהיה חמאסטן וגם לא תהיה פת"חסטן. נתניהו מסרב על פניו להכנסת הרש"פ לעזה ב"יום שאחרי" - אך בניגוד לאמירותיו הפומביות, כאמור קבינט המלחמה אישר להיעזר בגורמי פת"ח עזתים בשיתוף פעולה עם הרשות.

עם זאת, העובדה כי חמאס הצליח להרוג חלק מאותם אנשי פת"ח מאששת את הטענה של נתניהו כי כל עוד חמאס לא הוכרע - לא ניתן יהיה להעביר את השליטה בעזה לגורם אחר.

גורם ביטחוני אומר: "נתניהו מתנגד להכנסת פת"ח ביום שאחרי, אך לא כעת כאשר צה"ל נמצא בתוך הרצועה. עדיף להציב בחזית גורמים מקומיים שיאבטחו את השיירות".

 
קבינט המלחמה בנימין נתניהו הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד