כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מקום שני ג'יפונים

איתוראן מפרסמת: גנבי הרכב משתוללים

חברת "איתוראן" מפרסמת השבוע נתונים משלה ולפי הנתונים גניבות הרכב ברבעון הראשון של 2024 זינקו בשיעור של 35% ביחס לרבעון האחרון של 2024

איתוראן מפרסמת: גנבי הרכב משתוללים
רכב גנוב שנתפס צילום: איתוראן

לפני כמה ימים סיפרנו לכם כיצד בחברת פוינטר מצביעים על זינוק בגניבות הרכב בישראל. כעת מתברר שהבעיה אינה נחלתה הבלעדית של פוינטר וזה כבר מבציע על בעיה רצינית: חברת "איתוראן" מפרסמת השבוע נתונים משלה ולפי הנתונים גניבות הרכב ברבעון הראשון של 2024 זינקו בשיעור של 35% ביחס לרבעון האחרון של 2024.

חשוב כמובן לציין שברבעון האחרון של 2023 פרצה המלחמה, אך המלחמה עדיין מתחוללת, מה שקרה זה שגנבי הרכב פשוט שיכללו את שיטות הפעולה שלהם וכולנו סובלים.

מפילוח הנתונים שמפרסמת איתוראן עולה כי עיקר הרכבים שנגנבו ברבעון הראשון של 2024 היו רכבים פרטיים: 41% מהגניבות ומניסיונות הגניבה היו של רכבים אלה. במקום השני נמצאים הג'יפונים ורכבי השטח ש-38% מהם נגנבו ברבעון הראשון של השנה.

את המקום השלישי והמפוקפק לוקחים אופנועים עם 9% מהגניבות ואחריהם הרכבים המסחריים עם 7% מהגניבות ומניסיונות הגניבה.

ואיפה הגנבים אוהבים "לעבוד"? איפה שיש הרבה רכבים: לפי איתוראן 46% מהגניבות ומניסיונות הגניבה התרחשו ברחבי גוש דן. בשפלה ובשרון התרחשו 15% מהגניבות ומניסיונות הגניבה. בירושלים נרשמו 12% מהניסיונות וגם באזור מודיעין ואילו באזור הדרום התרחשו 11% מניסיונות הגניבה.

באשר לטכניקות של הגנבים - היום הם כבר לא באים למכונית עם פטיש ומברג: לא פחות מ-64% מניסיונות הגניבה בוצעו על ידי גנבים שהגיעו למכונית עם יכולת להתחבר למחשב הרכב ולהניע אותו. 19% מהניסיונות היו בשיטת פריצה אלימה ו-10% היו גניבות שבהן לגנב פשוט היה מפתח של המכונית מוכן מראש.

 

 

גניבת רכבים איתוראן פוינטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד