כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
החשש מתגובה האיראנית

מתיחות שיא: צה"ל הודיע על השהיית יציאות של היחידות הלוחמות

על רקע הההיערכות במערכת הביטחון לתגובה איראנית בעקבות חיסול הבכירים בדמשק, צה"ל הודיע על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות | אמש הוחלט על עיבוי וגיוס אנשי מילואים גם למערך ההגנה האווירית

מתיחות שיא: צה"ל הודיע על השהיית יציאות של היחידות הלוחמות
פעילות כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות, זאת ברקע ברקע המתיחות הגבוהה במערכת הביטחון בשל החשש מתגובה איראנית על חיסולו בדמשק של מוחמד רזא זאהידי,  מפקד קודס בסוריה ולבנון.

"בהתאם להערכת המצב בצה״ל הוחלט על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות", מסר דובר צה"ל. "צה״ל נמצא במלחמה וסוגיית פריסת הכוחות נבחנת כל העת בהתאם לצורך". ההודעה מגיעה לאחר שאמש דובר צה"ל הודיע כי במסגרת הערכת מצב שנעשתה, הוחלט על עיבוי וגיוס אנשי מילואים גם למערך ההגנה האווירית.

אתמול כינס שר הביטחון יואב גלנט תרגיל לבחינת מוכנות העורף האזרחי במחוז חיפה לתרחישי מלחמה. "כמי שאחראי על כך שהמשק בשעת חירום יפעל, המסר שאני רוצה להעביר לציבור: מוכנות ודריכות בכל הנושאים. הדבר הזה חיוני על מנת שנדע להיערך למקרה ומשהו יקרה, בין אם ביוזמת אויב, ובין אם ביוזמתנו", אמר שר הביטחון בסיום התרגיל.

״אנחנו מגבירים את המוכנות שלנו, ולצד זה אנחנו גם מרחיבים את הפעולה שלנו אל מול חיזבאללה, אל מול גופים אחרים שמאיימים עלינו, אנחנו מכים את האויבים שלנו בכל רחבי המזרח התיכון. אחד הנושאים שיגיעו לפתחנו בתקופה קרובה יהיה כיצד אנחנו מתמודדים עם הנושא של החזרת התושבים לבתיהם".

 אנחנו מעדיפים את דרך ההסדרה וההסכמה שתביא לכך שיוסר האיום, אל עלינו לקיים היערכות לאפשרות כוחנית בלבנון שיכולה לקחת בחשבון גם את התרחיש שאנחנו מתארים פה, שזה תרחיש של מלחמה וצריך להיות מוכנים לנושא הזה ולהבין שזה יכול לקרות״, הוסיף גלנט.

 

 

צה"ל איראן מלחמה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד